یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
۰ نفر

هفته‌نامه‌ی دوچرخه > معرفی کتاب: همه‌ی نوجوانانی که با کتاب‌خواندن نفس می‌کشند، با این وسوسه آشنا هستند که دوست دارند یا به دنیای پر رمز و راز کتاب‌هایشان قدم بگذارند یا شخصیت‌های کتاب را به‌صرف یک فنجان چای و گفت‌وگویی دوستانه از کتاب بیرون بکشند و بیاورند به این دنیا!

كتاب نوجوان «سياه‌دل»

به‌راستی چه هیجانی خواهد داشت اگر بشود «هری پاتر» و «جان اسنو» و «شازده‌کوچولو» و «دوریان گری» را آورد به این دنیا! چه شود!

از قضا پدر «مگی»، متخصص تعمیر و نگه‌داری کتاب‌های قدیمی، همین قدرت را دارد. اگر داستانی بخواند، شخصیت‌هایش میان اتاق پذیرایی و اتاق‌ها و آشپزخانه ظاهر می‌شوند و با سردرگمی به مگی نگاه می‌کنند. برای همین پدر هیچ‌وقت برای مگی داستان نمی‌خواند، آخر دلش نمی‌آید بیچاره‌ها را گیج کند و از افسانه‌ای‌بودن بیندازد!

یک روز غریبه‌ای جلوی خانه‌ی آن‌ها پیدا می‌شود؛ غریبه‌ای که پدر را خیلی خوب می‌شناسد... آرام‌آرام مگی از گذشته سر درمی‌آورد. می‌فهمد پدرش سال‌ها پیش از یک داستان شیطانی را بیرون کشیده و به‌جایش مادر مگی به کتاب رفته. می‌فهمد آن شیطان، پدرش را برای استخراج گنج داستان‌ها می‌خواهد. می‌فهمد لشکر آن شیطان در صف مانده‌اند تا پدر با قدرت صدایش آن‌ها را بیرون بیاورد...

میان تمام این تعقیب و گریزها و تجدید دیدارهای غیر دوستانه، مگی یک سؤال کوچک اما بزرگ دارد:

می‌شود مادرش دوباره زنده شود؟ یعنی می‌شود مادر واقعی‌اش دوباره به این دنیا بیاید و مگی از تمام این سال‌های دور از او برایش بگوید؟

  • سیاه‌دل

نویسنده: کورنلیا فونکه

مترجم: شقایق قندهاری

ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

قیمت: ۳۶هزار تومان

نگار مطیع از اهواز

کد خبر 641134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha