اسیدهای چرب امگا ۳ از چربی‌های ضروری برای بدن هستند. اگر باردار هستید، این چربی‌ها حتی برایتان بیشتر لازمند. اسید آلفا لینولنیک یا ALA و اسید لینولئیک را فقط می‌توان از رژیم غذایی دریافت کرد، اما ممکن است به ساخت ۲ نوع اسید چرب دیگر، ایکوزاپنتانوئیک اسید یا EPA و دوکوزاهگزانوئیک اسید یا DHA کمک کنند.

cooking fish - ماهی - غذا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که این چربی‌ها، به ویژه EPA و DHA، فواید زیادی برای مادر و جنین دارند. ماهی غنی‌ترین منبع EPA، DHA و EPA است، ولی از این غذا کمتر استفاده می‌شود. مجله راهنمای رژیم غذایی برای آمریکایی‌ها توصیه می‌کند زنان باردار یا آنها که به نوزاد شیر می‌دهند، حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم در هفته از غذاهای متنوع دریایی حاوی DHA غنی و با جیوه کم مصرف کنند. این مقدار باعث سلامت نوزادان می‌شود. اما باید توجه داشت مقدار زیاد جیوه در بدن در طول بارداری می‌تواند برای رشد مغز و سیستم عصبی نوزاد آسیب‌زا باشد.

منافع در برابر خطرات

غذاهای دریایی منبع بسیار خوب پروتئین هستند، ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی تولید می‌کنند و چربی اشباع کمی‌ دارند که همگی ویژگی‌های خوبی برای یک غذای سالم هستند. امگا ۳ سلامتی زنان باردار را بالا می‌برد و به رشد مغز و بینایی در نوزاد کمک می‌کند.

کد خبر 640272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha