هفته‌نامه‌ی دوچرخه: بالأخره پس از مدت‌ها، در میان فیلم‌های گروه سنی بزرگ‌سال، سینمای کودک هم یک نماینده پیدا کرد و از چهارشنبه، سوم آذر، فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها»، به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی «سیدجواد هاشمی»، روی پرده‌ی نقره‌ای رفت.

شهر گربه‌ها

او بیش‌تر برای بازی در فیلم‌ها و سریال‌ها دفاع مقدس شناخته می‌شود. هاشمی کار برای کودکان و نوجوانان را با معلمی آغاز کرد،‌ اما چند سالی است تلاشی جدی را برای ساخت فیلم در حوزه کودک و نوجوان آغاز کرده و تا کنون حدود هفت فیلم سینمایی برای بچه‌ها ساخته که برخی از آن‌ها هنوز به اکران نرسیده‌اند.

علیرضا خمسه، نیوشا ضیغمی، یوسف تیموری، فرهاد آییش، امین زندگانی، امیر غفارمنش، میر طاهر مظلومی، الیکا عبدالرزاقی، مریم سعادت، داریوش موفق، رضا بنفشه‌خواه و... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، سه روز پس از اکران، ۱۶۶ میلیون فروش داشته است که در شرایط کرونایی در نوع خود جالب توجه است.

درباره‌ی «شهر گربه‌ها»، به این نکته می‌توان اشاره کرد که فانتزی‌ها، رنگ و شکل و ساختار فیلم، کودک را وارد دنیایی فانتزی می‌کند. البته مثل بسیاری از فیلم‌ها با مخاطب کودک و نوجوان، قصه‌ی شهر گربه‌ها هم لایه‌هایی دارد که بیش‌تر بزرگ‌ترها از آن سر در می‌آورند، اما کارگردان نخواسته از فناوری روزِ ساخت فیلم کودک جا بماند و از ابزارهای جلوه‌های ویژه هم استفاده کرده است. از طرفی بسیاری از بازیگران خوب سینما در این پروژه، کنار هم آمده‌اند تا برای بچه‌ها و خانواده‌هایشان سنگ تمام بگذارند.

بخش‌هایی از این فیلم، موزیکال هم هست و موسیقی، نقش مهمی در آن دارد که همین بخش، به ذائقه‌ی برخی منتقدان و مخاطبان خوش نیامده است. هنوز یک هفته از شروع اکران فیلم کودک «شهر گربه‌ها» ساخته سید جواد هاشمی نگذشته که کارگردان اعلام کرده در پاسخ به اعتراض برخی‌ها فیلمش را اصلاح می‌کند. هاشمی در مصاحبه‌ای ویدیویی گفته: «فیلم من وقتی دارد در جمهوی اسلامی اکران می‌شود، پس خط قرمزی را رد نکرده است. رقص در این اندازه‌ای که ما در فیلم ارائه کرده‌ایم، اشکال شرعی ندارد. خیلی‌ها دوست ندارند ببینند، خب نبینند. اصولاً قشری که تندرو هستند و قضاوت‌های خودشان را از دین و مذهب دارند، به شدت به من اعتراض کرده‌اند. مگر من چه‌کار کرده‌ام؟ حلال خدا را نباید که حرام کرد! من اعتقاد دارم این حرام نیست، حلال خدا را که نباید حرام کرد. من دیدگاهم این است که این حرام نیست، اگر حرام بود که در جمهوری اسلامی پخش نمی‌شد.»

سیدجواد هاشمی البته از اتفاق‌های پیش آمده گله‌مند است و در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد:‌ «متأسفانه با حذف برخی پلان‌ها، تمام دی‌سی‌پی‌ها باید تغییر کند، فیلم باید دوباره صداگذاری و نیز بار دیگر اصلاح رنگ شود. این کار گرفتاری خیلی زیادی ایجاد می‌کند که جدا از هزینه‌های تحمیلی، امیدوارم تا پایان هفته به انجام برسد.»

کد خبر 639799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha