یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

گروه شهری: شهر تهران مانند دیگر شهرهای کشور برای برگزاری پرشکوه مراسم نماز و جشن عید فطر آماده می‌شود.

شهرداری تهران امسال تدارک گسترده‌ای برای جشن و سرور شهروندان در پایان ماه مبارک رمضان دیده است. همچنین بخش‌های مختلف این سازمان آماده خدمت به نمازگزاران عید فطر شده‌اند.
درحالی‌که نماز عید فطر ساعت  30/8  صبح عید برگزار می‌شود اتوبوس‌های شرکت واحد و قطارهای مترو از ساعت 30/5 بامداد آماده سرویس‌دهی و جابه‌جایی مسافران هستند. براساس اعلام شرکت واحد اتوبوسرانی اتوبوس‌هایی که در نظر گرفته شده نمازگزاران را از 183 مبدأ که همگی در مقابل مساجد و حسینیه‌های مناطق قرار گرفته‌اند به مصلای تهران منتقل می‌کنند. در این بین سازمان‌های ترافیکی از نمازگزاران خواسته‌اند که تا حد امکان برای رفت و آمد به مصلی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. در این بین شرکت مترو نیز اعلام کرده است که در این روز قطارهای این شرکت از ساعت 30/5 نمازگزاران را به مصلای امام خمینی(ره) تهران منتقل می‌کنند و نمازگزاران در این روز به‌طور رایگان از مترو استفاده خواهند کرد.

پذیرایی در 15 ایستگاه
ستاد برگزاری مراسم عید فطر از استقرار 15 ایستگاه پذیرایی در مصلای تهران خبر داد. این ایستگاه‌های پذیرایی تماماً در اطراف مصلای تهران مستقر شده‌اند و مراکز و پارکینگ‌هایی نظیر پارکینگ بیهقی یا میدان تختی نیز میزبان برخی از این ایستگاه‌های پذیرایی هستند.
از سوی دیگر کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز اعلام کرد که جمع‌آوری فطریه مصلای بزرگ امام خمینی(ره) فقط توسط این کمیته انجام می‌شود. به گفته معاون مشارکت مردمی این کمیته، 350 پایگاه برای جمع‌آوری فطریه در مصلی پیش‌بینی شده که در هر پایگاه 3 صندوق وجود دارد.
ستاد برگزاری مراسم عید فطر همچنین از پاسخگویی شماره تلفن 1888 به سئوالات شهروندان درمورد برگزاری نماز عید فطر در مصلی خبر داد.

محل‌های توقف و مسیرهای برگشت
بنا بر اعلام راهنمایی و رانندگی، پارکینگ پادگان لجستیک ارتش واقع در شمال خیابان مطهری، پارکینگ مجتمع امام خمینی واقع در شمال مصلی، پارکینگ بنیاد مستضعفان واقع در شمال شرقی میدان آفریقا و پارکینگ بیهقی واقع در میدان آرژانتین و پارکینگ ایستگاه متروی میرداماد – حقانی برای پارک خودروهای شخصی در نظر گرفته شده‌اند.
همچنین پارکینگ ویژه‌ای در خیابان عشقیار (نیلوفر) برای توقف موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته شده است.برای بازگشت از مصلی و سوار شدن به اتوبوس نیز نمازگزاران می‌توانند براساس مقصد خود به 7 نقطه از اطراف مصلی مراجعه کنند. مثلاً کسانی که عازم شمال تهران هستند به ضلع شمالی بزرگراه رسالت و داخل مجتمع امام خمینی(ره) باید مراجعه کنند یا مسافران غرب شهر تهران می‌توانند از اتوبوس‌های مستقر در پارکینگ شمال غربی داخل مصلا و بزرگراه مدرس استفاده کنند.

جشن ایمان در روز عید فطر
بنا بر برنامه‌ریزی شهرداری تهران علاوه بر برگزاری جشن نماز عید فطر در مصلی جشن ایمان نیز در عصر روز عید فطر در میدان آزادی برگزار می‌شود. در این روز میدان آزادی از ساعت 15 تا 21 میزبان صدها هزار شهروند تهرانی خواهد بود. سیاست جدید مدیریت شهری این است که در کنار برپایی مراسم باشکوه مناسبت‌های سوگواری، جشن‌های ویژه اعیاد مذهبی را نیز با همان شکوه و فراگیری برگزار کند.
در این برنامه، علاوه بر آذین‌بندی میدان آزادی، رژه با پرچم، پروازهای چتربازان، رژه اسکیت‌سواران و برنامه‌های تفریحی و سرگرم‌کننده توسط هنرمندان، امکان پذیرایی صلواتی از 500 هزار نفر با کیک و شیرینی فراهم شده است.
در کنار این برنامه‌ها جشن ویژه‌ای برای شروع سن تکلیف حدود 50 هزار دختر نوباوه تهرانی برگزار شده و پس از آن آسمان میدان آزادی نورافشانی می‌شود.

کد خبر 6397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز