مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۸۵ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداری تهران از تدارک گسترده ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به منظور حضور شهروندان تهرانی در مراسم نماز عید فطر در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی، معاون ترافیک شهردار تهران گفت: برای نخستین بار شبکه مترو، ناوگان اتوبوسرانی و سامانه تاکسیرانی با حداکثر ظرفیت جهت خدمت‌رسانی به نمازگزاران عید سعید فطر به کار گرفته خواهد شد.

وی با اعلام شروع فعالیت شرکت مترو از ساعت 5:30 بامداد روز عید فطر تصریح کرد: قطارهای مترو به صورت رایگان نمازگزاران را از کلیه ایستگاههای مترو به دو ایستگاه مصلی و شهید بهشتی در شمال و جنوب مصلی منتقل می‌کنند.

معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به یکسان بودن فاصله مکانی دو ایستگاه مذکور به محل برگزاری نماز، افزود: در پایان مراسم نمازگزاران با استفاده از قطارهای مترو مجددا به طور رایگان به مبادی اولیه انتقال می‌یابند.

وی با تاکید بر هماهنگی خطوط شرکت واحد با ایستگاههای مترو در سطح شهر خاطرنشان کرد: این هماهنگی در برگزاری نماز عید فطر نیز به عمل آمده تا نمازگزاران از نقاط مختلف شهر به ایستگاههای مترو اعزام شده و سپس بازگردانده شوند.

معاون ترافیک شهردار تهران همچنین از آغاز به کار شرکت واحد از ساعت 5:30 صبح روز عید فطر از طریق بکارگیری 5 هزار دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: از این تعداد 2500 اتوبوس مستقیما شهروندان را از 300 مسجد و 88 میدان به مصلی منتقل می‌کنند و 2500 اتوبوس دیگر نیز نمازگزاران را از 183 مبدا به ایستگاههای مترو انتقال می‌دهند.

وی ضرورت استفاده شهروندان از وسایل نقلیه عمومی در تمام ایام سال به ویژه در روز عید سعید فطر را مورد تاکید قرار داد و گفت: علاوه بر پارکینگ‌هایی که برای توقف اتوبوسها در نظر گرفته شد، به منظور توقف خودروهای سواری آن دسته از شهروندانی که ناچار به استفاده از وسایل نقلیه شخصی هستند نیز چهار پارکینگ عمومی با ظرفیت 20 هزار دستگاه خودرو پیش‌بینی شده است.

معاون ترافیک شهردار تهران پارکینگ‌های مجتمع امام خمینی (ره) در ضلع شمالی، بنیاد مستضعفان در ضلع شمال غربی، بیهقی در ضلع غربی و لجستیک ارتش در ضلع جنوبی مصلی را از جمله پارکینگ‌های چهارگانه برای توقف وسایل نقلیه شخصی بر شمرد و اظهار داشت: علاوه بر این پارکینگ ویژه موتورسیکلت ها نیز میدان نیلوفر در نظر گرفته شده است.

تشکری هاشمی با بیان اعمال محدودیت ترافیکی در بخشی از خیابان شهید بهشتی، حدفاصل سهروردی تا مصلا، تصریح کرد: در این مسیر تعداد 50 دستگاه تاکسی به صورت رایگان نمازگزاران را به محل برگزاری نماز خواهند رساند.

وی از پذیرایی نمازگزاران با کیک و شیر در داخل اتوبوسها و در محل پارکینگ‌ها خبر داد و افزود: علاوه بر این نمازگزاران در مقابل درهای ورودی مصلا نیز مورد پذیرایی قرار می‌گیرند.

معاون شهردار تهران با بیان در اختیار گذاردن 40 دستگاه خودروی جرثقیل دار از سوی شهرداری تهران به راهنمایی و رانندگی جهت رفع موانع احتمالی و سهولت تردد در مبادی منتهی به مصلا، خاطرنشان کرد: گاردریل‌های دو بزرگراه شهید مدرس و رسالت در محدوده مصلا به منظور سهولت تردد نمازگزاران در شب عید فطر جمع‌آوری می‌شود.

رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر در پایان گفت: مدیریت شهری در تمامی بخشها از جمله در حوزه حمل و نقل و ترافیک با بکارگیری کلیه امکانات و تجهیزات، حداکثر اهتمام و مساعی خود را به منظور حضور پرشور و نشاط و شرکت با شکوه و میلیونی‌ شهروندان تهرانی در مراسم نماز عید سعید فطر به کار بسته است.

کد خبر 6485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز