گروه علمی فرهنگی: همزمان با عید سعید فطر، از سوی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتابچه عیدانه با شمارگان صدهزار نسخه منتشر و به صورت رایگان میان نمازگزاران توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما، این کتابچه که 52 هفته از سال، از عید فطر امسال تاعید فطر سال آینده را دربرمی‌گیرد، حاوی نکات آموزنده ادبی، اجتماعی، اخلاقی، شهروندی و دینی است. این مجموعه، یک بانک اطلاعاتی شهروندی و اجتماعی است و می‌کوشد مفاهیم شهروندی، اخلاقی و ادبی را به صورت چکیده و یکجا در اختیار شهروندان تهرانی قرار دهد. هر دو صفحه مقابل این کتابچه، مربوط به یک هفته از سال است و هر هفته ستون‌های 8گانه‌ای دارد که در مقابل هر روز هفته، فضایی برای یادداشت‌های روزانه شخصی در نظر گرفته شده است.
ستون‌های 8 گانه چنین تدوین شده‌اند: گنجینه (شامل حکایاتی از کتب کلاسیک فارسی)، نیاز (شامل دعا و نیایش)، رهرو (شامل پیام‌های اجتماعی- شهروندی)، نشانی (شامل پیام‌های اخلاقی از متون کهن)، عقیق (شامل یک نکته آموزنده اخلاقی)، کاردان (شامل خلاصه‌ای کوتاه از زندگی شخصیت‌های ایرانی)، چراغ‌ (شامل احادیثی از پیامبر(ص) و ائمه معصومین(س)) و تابلو (شامل کاریکاتور و یا تصویر مربوط به معضلات اجتماعی).
کد خبر 6474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز