یکی از دسرهای محبوب و پرطرفدار ایرانیان ژله است که در اغلب مجالس و دورهمی‌ها پای ثابت خوراکی‌هاست. در این مطلب طرز تهیه یک نوع ژله دورنگ آموزش داده شده است.

ژله دورنگ

به گزارش همشهری آنلاین، ژله از ماده‌ای به نام ژلاتین تهیه می‌شود، این ماده حاوی پروتئین است و مصرف این ماده غذایی حاوی پروتئین و آمینو اسید نقش موثری در استخوان‌سازی و رشد دارد، بنابراین مصرف ژله بسیار مفید است. وقتی فردی به غذای سالم فکر می‌کند، ژله ممکن است یکی از اولین چیزهایی نباشد که به ذهن می‌رسد. اما ژله بیشتر از یک میان وعده پیش پا افتاده اهمیت دارد و دارای خواص قابل توجهی است.

مواد لازم

ژله لیمو یک بسته

ژله آلوئه‌ورا یک بسته

طرز تهیه ژله دورنگ

یک بسته ژله لیمو یا هر ژله سبز دیگری را طبق معمول درست می‌کنید و می‌گذارید در یخچال تا سفت شود. در این فاصله ژله آلوئه‌ورا را درست کرده و اجازه می‌دهیم تا خنک شود.

کمی داخل قالب از ژله آلوئه‌ورا ریخته و می‌گذارید تا کفی سفت یا به اصطلاح نیم‌بند شود و بقیه را نگه می‌داریم.

سپس ژله سبزمان را که کامل گرفته و سفت شده را رنده کرده و با بقیه ژله آلوئه‌ورا مخلوط می‌کنیم و روی ژله نیم‌بند شد می‌ریزیم و دوباره می‌گذاریم تا نیم‌بند شود.

دوباره در این فاصله ژله بستنی آلوئه‌ورا را درست کرده و بعد از نیم‌بند شدن روی بقیه ژله می‌ریزیم و ۵ ساعت می‌گذاریم تا کامل ببندد و از قالب درمی‌آوریم.

کد خبر 639361

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha