شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاناکوتای انار را برای بلندترین شب سال تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم :

خامه ۲۰۰ گرم

شیر: نصف لیوان

پودر ژلاتین: یک قاشق غذاخوری

عسل: یک قاشق غذاخوری

چوب دارچین: یک عدد

ژله انار: یک بسته

آب جوش: یک لیوان

انار: یک عدد

طرز تهیه:

* ابتدا انارها رو دون کنید ، ظرف موردنظرتون را انتخاب کنید و به صورت مورب قرار بدید و کمی از انارها رو توش بریزید مثل عکس.

پاناکوتای انار

* من ظرفمو توی جا تخم مرغیم گذاشتم اگه برای شما پایه نداشت می تونید توی ظرفی کمی نمک بریزید و لیوانتونو توی اون کج کنید بعد انار بریزید اینطوری تکون نمی‌خوره .

* یک لیوان آب جوش را توی ژله بریزید تا حل بشه بذارید کمی خنک شه بعد روی انارها قاشق قاشق بریزید ، تا کمی نزدیک لبه لیوان و بگذارید تو یخچال تا ببنده، یک ساعت کافیه .

* ژلاتین را با شیر قاطی کرده و روی کتری بخار آب قرار داده تا ذوب بشه و خوب حل بشه . چوب دارچین هم می‌شویید و می‌ذارید توش تا عطرش به مواد بره.

* توی ظرف دیگه خامه رو با ۲ قاشق عسل مخلوط کنید یا به جای عسل شکر بریزید اینطوری سفیدتر میشه و رنگ عسل و به خودش نمی گیره من عسل ریختم چون طعم بهتری میده بعد مواد ظرف بالا یعنی شیر و ژلاتین و بهش اضافه می‌کنیم تا کمی حل بشه و بعد گاز را خاموش می‌کنیم.

* دارچین هارو هم دریبارید.

* توی ظرف بزرگتری یخ و آب می‌ریزیم و این ظرف مواد توش میذاریم تا زودتر خنک بشه و بعد قاشق قاشق به لیوان ژله بسته شده اضافه می‌کنیم می‌گذاریم ۲ ساعت تو یخچال بمونه و بعد نوش جان کنید.

خیلی خوشمزه میشه من که زیاد اهل ژله و دسر نیستم پسندیدم پس شما هم می پسندید.

 

پاناکوتای انار

کد خبر 243191
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز