صحبت‌های شهردار در جمع مردم در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خبر از برنامه‌ریزی‌ها برای حل مشکلات منطقه ۱۴ می‌دهد.

قرار خدمت

«علیرضا زاکانی» از نتیجه این بازدید و صحبت‌های قبلی با شهردار منطقه گفت: «در این هفته جلسات متعددی با شهردار منطقه ۱۴ که صاحب علم و فرزند شهید است، برگزار و نکاتی مطرح شد. از جمله اینکه یکسری از امور در منطقه روی زمین مانده است. مثلاً رمپ و لوپ تقاطع بزرگراه امام علی(ع) و خاوران که چند سال معطل مانده یا ورزشگاه چند هکتاری سعیدی که چندین سال است رها شده و حل این مشکلات یک فضای جدید برای منطقه ایجاد خواهد کرد.»
تبعیض در بهره‌مندی شهروندان از سرانه‌های مختلف شهر تهران یکی از این مشکلات است که برای برطرف کردن آن باید آستین بالا زد. شهردار تهران گفت: «منطقه ۱۴ دارالمؤمنین است. اما دچار تنگناها و سختی‌هایی است. مثلاً کمتر از ۳‌مترمربع سرانه فضای سبز دارد. در حالی که بعضی از مناطق سرانه فضای سبز ۱۲۲‌مترمربعی دارند؛ بنابراین آنچه که برای ما آزاردهنده است تبعیض است.»
در همین بازدید درباره ۲۵ موضوع شهری و عمرانی و اجتماعی منطقه تصمیم‌گیری‌هایی انجام شد و مقدمات عملیاتی شدن این تصمیم‌ها در حال انجام است. زاکانی در خاتمه این بازدیدها گفت: «در مجموعه مدیریت شهری در کنار سایر مسئولان در حال تلاش برای حل مشکلات هستیم. امروز دولت خدمتگزار تلاش می‌کند و بنده این تلاش‌ها را ۲ روز در هفته در هیأت دولت می‌بینم. امروز پرچم انقلاب اسلامی به دست آقای رئیسی است و باید به او کمک کنیم؛ رئیس‌جمهوری که ویرانه‌ای را از دولت قبل تحویل گرفته است. مثلاً در موضوع مرغ چرخه تولید نابود شده و ۸ ماه طول می‌کشد که ترمیم شود.»
سپردن مدیریت شهر و محله‌ها به نخبگان محلی هدفی است که شهردار تهران از آن یاد کرد و گفت: «باید مسیری را برویم که در هر محله نخبگان کار را به دست بگیرند و ما در خدمت آنها باشیم. با مدل مشارکتی و پیوستگی با متن مردم به‌ویژه نخبگان دست به دست هم دهیم تا این خدمت را ارائه و اهداف را محقق کنیم. این مشکلات حل شدنی است و نیاز به فکر، اراده، توسل، توجه و شکستگی در برابر مردم دارد و امیدواریم این مسیر پیش رو مردم تهران قرار بگیرد.»
شهردار تهران در این جلسه درباره مشکلات منطقه ۱۴ شامل وجود معارض پروژه پل‌های روگذر امام علی(ع) – خاوران، نیاز به احیا و بهسازی و ایمن‌سازی ورزشگاه سعیدی و مناسب‌سازی آن برای استفاده معلولان و جانبازان، نیاز به تأمین اعتبار و تکمیل پروژه مسجد آدینه، نیاز به تبدیل پارکینگ شیوا به پارکینگ طبقاتی، نیاز به تخصیص اعتبار برای پروژه‌های دوربرگردان غیرهمسطح بزرگراه بسیج و پروژه تعریض بزرگراه بسیج به سمت جنوب از خیابان ائمه اطهار(ع)، تعریض خیابان قره یاضی، ساخت بوستان در خیابان نبی اکرم(ص)، کف سازی، ایمن‌سازی و زیباسازی مسیل ابوذر در بودجه سال ۱۴۰۱، تملک خانه شهید ابراهیم هادی و تبدیل آن به موزه، تکمیل پروژه نیمه‌تمام پایگاه پشتیبانی (سوله) مدیریت بحران امام علی(ع) – محلاتی، تعیین تکلیف پروژه میدانگاه و پارکینگ امیرکبیر، تأمین روشنایی بزرگراه امام علی(ع) محدوده بزرگراه محلاتی، مرمت، بهسازی و زیباسازی خیابان کرمان و بررسی و ارائه گزارش در مورد دیگر مشکلات منطقه دستورات لازم را صادر کرد.

کد خبر 636957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha