مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
۰ نفر

سفر چهار خدمه ناسا و اسپیس‌ایکس به ایستگاه بین‌المللی فضایی به دلیل نامساعد بودن آب‌وهوا به تاخیر افتاد.

موشك

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از اینسایدر، ‌ طوفان بزرگ اقیانوس اطلس که باد و امواج شدید را به سمت ساحل شرقی هدایت می‌کرد باعث تعویق سفر چهار خدمه ماموریت کرو-۳ شد.

ناسا در روز شنبه اعلام کرد که قرار بود این موشک که "پایداری"(Endurance) نام دارد همزمان با مراسم هالووین در روز یکشنبه بر فراز آسمان فلوریدا به پرواز دربیاید اما اکنون این پرواز به روز چهارشنبه موکول شده است.

ناسا و اسپیس‌ایکس، روز چهارشنبه، سوم نوامبر، ساعت ۱:۱۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۸:۴۰ به وقت تهران) را برای انجام این ماموریت در نظر گرفته‌اند.

طوفانی که باعث لغو این سفر شد، شمال شرقی ایالات متحده آمریکا را در بر گرفته است.

این آژانس فضایی افزود: انتظار می‌رود شرایط جوی در روز سوم نوامبر برای انجام این ماموریت بهبود یابد.

«کایلا بارون» فضانورد ماموریت کرو-۳ شد

موشک شرکت اسپیس‌ایکس که بنیانگذار آن ایلان ماسک است، فضانوردان ناسا را برای یک سفر شش ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد. در میان این خدمه فضانوردان آژانس فضایی اروپا و ژاپن نیز حضور دارند.

ماموریت کرو-۳ از پرواز در روز "هالووین" باز ماند

در این ماموریت که کرو-۳ نام دارد فضانوردان ناسا "راجا چاری" فرمانده، "توماس مارشبورن" خلبان و "کایلا بارون" متخصص ماموریت و "ماتیاس ماورر" از آژانس فضایی اروپا حضور خواهند داشت.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، موشک "پایداری" در  روز چهارشنبه از پایگاه فضایی کندی به فضا خواهد رفت و فضانوردان پیش از رسیدن به ایستگاه فضایی ۲۴ ساعت را در فضا خواهند گذراند.

پس از آن فضانوردان کپسول فضایی «کرو دراگون» و سایر فضانوردان ایستگاه فضایی پیش از باز کردن دریچه کپسول فضایی، به مدت دو ساعت به انجام فرآیند چک کردن نشتی می‌پردازند.

در نهایت فضانوردان وارد ایستگاه فضایی خواهند شد. در حال حاضر هفت نفر در این ایستگاه مستقر هستند که به استقبال فضانوردان کرو-۳ خواهند رفت.

طی چندین هفته پس از رسیدن فضانوردان کرو-۳ به ایستگاه فضایی، خدمه ماموریت کرو-۲ به زمین بازخواهند گشت. زمان دقیق این سفر هنوز اعلام نشده است.

کد خبر 634994
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha