ماموریت "کرو-1" بامداد امروز در حالی انجام شد که "ایلان ماسک" بنیانگذار و مدیرعامل "اسپیس‌ایکس" گفت که به احتمال زیاد به یک مورد خفیف از بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است و همین موضوع سبب شد تا نتواند از نزدیک این پرتاب مهم را مشاهده کند.

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا  به نقل از فاکس نیوز، ساعاتی پیش ماموریت سرنشین دار کرو-۱ انجام شد و طی آن چهار فضانورد از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی زمین را به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی ترک کردند. ماموریت سرنشین دار "کرو-۱" امروز سوار بر موشک "فالکون ۹" شرکت "اسپیس ایکس" به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد. این ماموریت یکشنبه ۱۵ نوامبر ساعت ۷:۲۷ شب به وقت منطقه زمانی شرقی (ساعت ۳:۵۷ بامداد دوشنبه به وقت تهران) انجام شد.

نخستین پرتاب فضانوردان از آمریکا پس از بازنشستگی شاتل‌ها | اسپیس‌ایکس آماده فرستادن فضانوردان به ایستگاه فضایی می‌شود

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، از پرتاب تاریخی روز یکشنبه مرکز فضایی کندی به دلیل ابتلا احتمالی به کووید-۱۹ جا ماند. ماسک در آستانه پرتاب ماموریت" کرو-۱" اعلام کرد که به احتمال زیاد با وجود نتایج مختلف آزمایشات به ویروس کرونا مبتلا شده است. "گویین شاتول" رئیس هیئت مدیره اسپیس ایکس به جای ایلان ماسک در مرکز فضایی کندی حاضر شد و در آخرین لحظاتی که هنوز فضانوردان زمین را ترک نکرده بودند به همراه جیم برایدنستاین رئیس ناسا با فضانوردان چند عکس گرفتند. ایلان ماسک نیز لحظاتی پس از پرتاب، ایموجی/شکلک یک قلب قرمز را در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد.

طی این ماموریت فضانوردان ناسا به نام‌های "مایکل هاپکینز"(Michael Hopkins) ، "ویکتور گلاور"(Victor Glover) و "شانون واکر"(Shannon Walker) و سوئیچی ناگوچی(Soichi Noguchi) فضانورد ژاپنی برای شش ماه اقامت به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شدند.

 فضانوردان طی این ماموریت، فضاپیمای کرو دراگون خود را که نام آن را "تاب آوری"(Resilience) نامیده‌اند برای شش ماه اقامت به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌کنند. پس از حضور در آنجا، فضانوردان عملیات به روزرسانی ایستگاه فضایی و آزمایشات علمی بسیاری را انجام خواهند داد تا داده‌های سودمندی را جمع آوری کنند.

کد خبر 565508
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha