مجموع نظرات: ۲
یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

فضانوردان حاضر در ایستگاه بین‌المللی فضایی برای فراهم کردن جای خواب باید خلاقیت به خرج بدهند زیرا این ایستگاه در حال حاضر کمی شلوغ شده است.

فضانوردان

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از اسپیس، چهار فضانورد دیگر صبح دیروز (۲۴ آوریل- چهارم اردیبهشت) توسط فضاپیمای اسپیس‌ایکس به ایستگاه بین‌المللی فضایی رسیدند و با ورود آن‌ها تعداد فضانوردان حاضر در این ایستگاه به ۱۱ نفر رسید. با توجه به اینکه این ایستگاه فضایی معمولا شش نفر را در خود جای می‌دهد، این تعداد کمی زیاد است، اگرچه این ایستگاه فضایی حضور همزمان ۱۳ نفر مسافر را نیز به خود دیده است.

هشت نفر از این فضانوردان توسط کپسول کرو دراگون اسپیس‌ایکس به فضا رفته‌اند که شامل چهار نفر در ماموریت کرو-۲ و چهار نفر در ماموریت کرو-۱ که در ماه نوامبر انجام شده بود، هستند. خدمه‌ی ماموریت کرو-۱ در روز چهارشنبه(۲۸ آوریل) به زمین باز خواهند گشت بنابراین این ازدحام موقتی است.

جسد فضانوردان فوت شده در سفر مریخ چه می‌شود؟

بخش مربوط به ایالات متحده در ایستگاه فضایی دارای چهار تخت است اما اکنون ۹ نفر در این بخش حضور دارند. بنابراین تعدادی از فضانوردان به طور موقت در قسمت‌های دیگری می‌خوابند. به طور مثال مایک هاپکینز و شین کیمبرو که فرمانده‌های کرو-۱ و کرو-۲ هستند شب را در کپسول کرو دراگون خود می‌گذرانند.

سه فضانورد دیگری که جای خواب ندارند نیز مجموعه‌ای از جای خواب‌های موقت به نام «جای خواب موقت خدمه» (CASA) را مورد استفاده قرار می‌دهند.

سویچی نوگوچی از آژانس فضایی ژاپن و همکارش شانون واکر و ویکتور گلاور که هر دو از ناسا هستند از "تخت‌های موقت خدمه" استفاده خواهند کرد. ماری لوئیس، مسئول امور عمومی ناسا در روز جمعه(۲۳ آوریل) در طول پخش زنده‌ی پرتاب کرو-۲ گفت: نوگوچی در قسمت باشگاه فضایی می‌خوابد، واکر در ماژول کلمبوس و گلاور در بخش هوابند خواهد خوابید.

کد خبر 597216
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha