دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

گروه شهری: تمامی مدارس تهران باید از تاکسی برای سرویس استفاده کنند و مدیران مدارسی که از سرویس‌های غیرتاکسی استفاده کنند

درصورت بروز حادثه عامل تصادف معرفی می‌شوند و باید پاسخگوی دستگاه قضائی باشند.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه سرویس‌های مدارس از سوی دولت و هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی افزود: بر این اساس شهرداری تهران تاکسی‌ها را به‌عنوان سرویس‌های مجاز برای مدارس اعلام کرده است. 

به گفته سید هادی هاشمی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تنها حدود 26 هزار دستگاه سرویس برای مدارس تهران مورد نیاز است که سازمان تاکسیرانی نیز اعلام آمادگی کرده تا سقف 60 هزار دستگاه تاکسی برای سرویس‌های مدارس اختصاص دهد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه اظهار داشت: با وجود اعلام ضرورت استفاده از تاکسی‌های سواری و ون برای سرویس‌های مدارس، متأسفانه به جز 2 منطقه آموزش و پرورش سایر مناطق در این زمینه همکاری نداشته‌اند.

مشخص نیست چرا مدیران مدارس تمایلی به استفاده از تاکسی ندارند، این در حالی است که حتی نرخ تاکسی‌ها ارزان‌تر از سواری‌های شخصی است.

سرهنگ هاشمی با تاکید بر اینکه ماموران راهنمایی و رانندگی براساس ابلاغیه صورت گرفته با سرویس‌های غیرمجاز و غیرتاکسی به‌طور جدی برخورد می‌کنند، افزود: درصورت بروز حادثه برای هر یک از این سرویس‌ها شخص مدیر مدرسه به‌عنوان علت تامی تصادف معرفی می‌شود و باید پاسخگوی دستگاه قضائی باشد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از ممنوعیت استفاده از مسافربرهای شخصی برای سرویس دهی به مدارس خبر داد و شرایط حفظ استاندارد را از جمله سالم بودن، داشتن معاینه فنی و بیمه سرنشین برای تاکسی‌ها الزامی دانست.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت هر دستگاه تاکسی سواری 4 نفر است، افزود: تاکسی‌هایی که بیش از ظرفیت دانش‌آموز سوار کنند در هفته اول مهرماه اعمال قانون می‌شودو در هفته دوم خودروی آنها توسط ماموران راهنمایی و رانندگی توقیف و به معاونت ترافیک شهرداری تهران برای رسیدگی اعزام می‌شود.

سرهنگ هاشمی درخصوص سرویس‌های غیرمجاز نیز گفت: خودروهای شخصی که در قالب سرویس‌های مدارس نسبت به جابه‌جایی اقدام کنند در هفته اول مهرماه اعمال قانون و در هفته دوم خودروی آنها توقیف خواهد شد.

این در حالی است که معاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران اعلام کرده است که 7 تا 9 هزار دستگاه ون به همراه کلیه تاکسی‌های فسفری تحت پوشش شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی برای جابه‌جایی حدود 200 هزار دانش‌آموز که از طریق مدارس رفت‌وآمد می‌کنند، آماده شدند.

کد خبر 63479

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز