دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: روز شکوفه‌ها امسال به علت ایام لیالی قدر و روزهای سوگواری سالروز شهادت حضرت علی(ع)؛ 5 روز زودتر یعنی فردا سه شنبه 26 شهریور برگزار می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرکل دفتر آموزش و پرورش ابتدایی و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر و با اشاره به این که فردا حدود یک میلیون و 200 هزار نوآموز به مدرسه می‌روند، افزود: نخستین روز حضور کودک در مدرسه آنچنان برای حضور وی در  جامعه موثر است که می‌تواند مسیر زندگی فرد را تغییر دهد، مسیری که می‌تواند با عشق به مدرسه و یا تنفر از محیط درس وتحصیل همراه شود.

رحیمی به خانواده‌های نوآموزان بدو ورود به دبستان توصیه کرد‌، فردا نوآموزان را تا مدرسه بدرقه کنند و تا دو ساعت اول در محیط مدرسه باشند تا نوآموزان به طور تدریجی و صحیح با محیط مدرسه سازوکار شوند، این کار موجب آرامش خیال کودک می‌شود و به میزان زیادی از نگرانی‌های وی می‌کاهد.

وی گفت: والدین سعی کنند خاطرات شیرین خود از ایام مدرسه برای نوآموزان تعریف و آنها را به آرامی با تکالیف و وظایف خود آشنا کنند.

رحیمی تصریح کرد: خانواده ها اگر کودک خود را با سرویس به مدرسه می‌فرستند در چند روز اول بازگشایی مدارس با همراهی کردن سرویس یا رساندن خود به مدرسه، کودک را در پیدا کردن مسیر کلاس کمک کنند.

مدیرکل دفتر آموزش و پرورش ابتدایی و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیشتر کودکان زمانی که روز اول مدرسه از والدینشان جدا می‌شوند مضطرب و پریشان‌اند حتی ممکن است کودکانی که قبلاً به مهد کودک یا آمادگی رفته‌اند نیز دچار ترس و نگرانی شوند.

وی افزود: در چنین شرایطی باید اولیای مدرسه به کودک اطمینان دهند که می‌تواند در مدرسه دوستان جدیدی پیدا کند و ساعات خوشی با آنها داشته باشد.

رحیمی ادامه داد: آموزگاران به کودکان اجازه دهند برای چند روز اول مدرسه، کتاب یا یکی از اسباب بازی‌های مورد علاقه خودشان را به کلاس بیاورند همچنین طرحی از مدرسه برای کودک رسم کنند و شماره کلاس و اسم آموزگارش را به وی یاد دهند و چندین بار با او تمرین کنند تا بتواند کلاس خود را پیدا کند.

وی یادآور شد: پدر و مادر نیز می‌توانند با شرح کارهای خود در طول روز و اطمینان دادن به کودک که هنگام تعطیلی مدرسه منتظر او خواهند بود، از دلهره او بکاهند.

کد خبر 63440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز