یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

علی اصغر محمدی: در آستانه بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی 88-87 قرار داریم ولی هنوز بحث ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها بلاتکلیف مانده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و ابتدایی، با توجه به تصمیم جدید وزارت آموزش و پرورش، بحث جمع آوری پیش‌دبستانی منتفی و ثبت‌نام پیش‌دبستانی در مدارس دولتی قطعی شده است.

علیرضا رحیمی بر این نکته تاکید دارد که بحث حذف پیش‌دبستانی‌ها از مدارس دولتی موجب سوءاستفاده مدارس غیردولتی شد و با این تصمیم جلوی این سوءاستفاده نیز گرفته شد.

براساس اعلام مدیرکل آموزش و پرورش پیش‌دبستانی، برخی دبستان‌های دولتی اقدام به پیش ثبت‌نام از نونهالان کرده‌اند اما بازرسان آموزش و پرورش در برخی از مناطق بدون اطلاع از ابلاغ بخشنامه جدید در این باره به مدیران مدارس اعلام کرده‌اند که حق ثبت‌نام پیش‌دبستانی را ندارند.

تا پیش از ابلاغ این بخشنامه، بحث پیش‌دبستانی به مدارس غیرانتفاعی واگذار شده بود و ثبت‌نام پیش‌دبستانی در مدارس دولتی ممنوع بود.

به گفته حسین محمد اصغری، رئیس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش شهر تهران این ممنوعیت به استناد دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی در نظر گرفته شده بود.

این در حالی است که مدیرکل آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و ابتدایی معتقد است هیچ بخشنامه‌ای در باره حذف دوره پیش‌دبستانی از مدارس دولتی به سازمان‌های آموزش و پرورش ابلاغ نشده است.

مادر یک نونهال تهرانی گفت: فرزندم را در یکی از دبستان‌ها پیش ثبت‌نام کردم، ولی روز گذشته به من گفته شد که بازرسان به این کار ایراد گرفته‌اند. به همین دلیل پیش‌ثبت‌نام فرزند شما کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود.

وی افزود: والدین زیادی دغدغه ثبت‌نام نونهالان خود را در پیش‌دبستانی دارند زیرا زمانی تا شروع سال تحصیلی جدید نمانده است، از طرفی زمان رسیدن بخشنامه به مدارس مشخص نیست و مردم بلاتکلیف‌اند.

این در حالی است که مدیرکل آموزش و پرورش دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی تاکید کرد که بخشنامه ثبت‌نام دوره پیش‌دبستانی در مدارس دولتی به سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است.

رئیس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این باره گفت: ثبت‌نام نونهالان در مدارس دولتی که مجوز برگزاری پیش‌دبستانی را از سازمان آموزش و پرورش شهر تهران دریافت کرده‌اند، بلامانع است.

تعیین هزینه پیش‌دبستانی در استان‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و ابتدایی گفت: هزینه پیش‌دبستانی با هماهنگی شوراهای هماهنگی و نظارت بر دوره پیش‌دبستانی استان‌ها و با توجه به مقتضیات محلی و بومی تعیین و به مدارس ابلاغ می‌شود.

به گفته رئیس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش شهر تهران، هزینه ثبت‌نام پیش‌دبستانی در مدارس دولتی تهران پس از تعیین در شورای هماهنگی و نظارت بر پیش‌دبستانی آموزش و پرورش شهر تهران به مناطق اعلام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و ابتدایی از تدابیر آموزش و پرورش برای فراگیری آموزش‌های پیش‌دبستانی در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: مدارس دولتی می‌توانند از فضاهای خود برای تشکیل دوره پیش‌دبستانی استفاده کنند.

همچنین امکان اداره دوره پیش‌دبستانی به 2 روش مشارکت‌های مردمی و غیردولتی به سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها داده شده است.

علیرضا رحیمی تصریح کرد: مدارس دولتی می‌توانند نیروهای دوره ابتدایی خود را که دارای کسری ساعت موظف هستند، در دوره پیش‌دبستانی به کار گیرند.

کد خبر 62105

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز