با الزام 50 هزاردستگاه وسیله نقلیه‌ای که به‌عنوان سرویس مدارس قراراست درسال جدید تحصیلی کار جابه‌جایی دانش آموزان را برعهده گیرند، نخستین گام تامین ایمنی عبور و مرور دانش آموزان تهرانی ازسوی مدیریت شهری برداشته شد.

این تعداد شامل 700 دستگاه تاکسی بانوان، 6 هزار دستگاه ون و بیش از 40 هزار دستگاه مسافربر شخصی است.

با توجه به موافقت‌های حاصله بین سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران و  ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، تمامی وسایل نقلیه‌ای که تحت عنوان سرویس مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرند ملزم به دریافت برچسب معاینه فنی هستند.

حسین تیموری کرمانی، مدیرعامل شرکت تاکسیرانی اعلام کرد: کلیه رانندگانی که در سال جدید تحصیلی قصد دارند به‌عنوان سرویس مدارس به فعالیت بپردازند، یک ماه فرصت دارند تا به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند درغیراین صورت برای خودروهای فاقد برچسب معاینه فنی مجوز فعالیت به‌عنوان سرویس مدارس صادر نمی‌شود.

از سوی دیگر، مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با تشریح اقداماتی که به‌منظور معاینه فنی سرویس مدارس پیش‌بینی شده، تصریح کرد: تسهیلات معاینه‌فنی برای تاکسی‌هایی که مسئولیت خطیر جا به جایی فرزندانمان را بر عهده دارند، از جمله تدابیری است که مدیریت شهری در نظر گرفته است.

وحید نوروزی اختصاص خطوط مکانیزه ویژه تاکسی‌ها در هر 7مرکز معاینه فنی را از جمله این تسهیلات اعلام کرد.

مدیرعامل معاینه فنی هدف اصلی از اجرای این طرح را بررسی وضعیت فنی خودروهایی دانست که هر روز در 2نوبت دانش آموزان را جا به جا می‌کنند. اطمینان از سلامت وسایل نقلیه‌ای که به‌عنوان سرویس مدارس به کار گرفته می‌شوند در واقع متضمن تامین ایمنی فرزندانمان است.

نوروزی در پایان با تاکید بر اینکه اولیای مدارس و والدین دانش آموزان پیش از سپردن فرزندان خود به سرویس مدارس باید از دریافت برچسب معاینه فنی سرویس فرزند خود اطمینان حاصل کنند، تاکید کرد: مدیریت شهری از هیچ تلاش و کوششی به‌منظور تامین ایمنی و حفظ سلامت دانش‌آموزان عزیز فروگذار نمی‌کند، اما نیل به این مهم بدون همراهی و همکاری خانواده‌ها امکان پذیر نمی‌شود.

کد خبر 59828

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز