مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

گروه شهری: نشست مشترک مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیریت شهری در ساختمان شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد

این جلسه اختصاصا به موضوع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران مربوط بود.محمد باقرقالیباف، شهردار تهران در این نشست اعلام آمادگی کرد در یک برنامه 4 ساله ودرقالب طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک معضل ترافیک شهر تهران راحل وفصل کند.

حمل‌ونقل عمومی، انتظامات ترافیک، قوانین و مقررات، آموزش و فرهنگ ترافیک و مدیریت ترافیک 5شاخصی بودکه ازنظرقالیباف باید به‌طور دقیق برای آنها برنامه‌ریزی کرد.

مهدی چمران،  رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم در گزارشی عملکرد تبصره 13 در سال‌های 84 تا 87 را ارائه کرد و از مجمع نمایندگان تهران خواستار اجرایی شدن مصوبات قبلی شد.

وی خواهان گشایش در بحث بودجه مترو شد و گفت: مشکل مهم مترو   فاینانس‌هایی است که از سال 84 تصویب شده اما عملی نشده است.

وی یادآور شد: بحث برداشت شهرداری‌ها از صندوق ذخیره ارزی اقدام خوب مجلس در دوره گذشته بود و پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم و اگر بتوانیم به جای فاینانس خارجی از این فاینانس استفاده کنیم،  اتفاق خوبی در بخش ترافیک تهران می‌افتد.

همچنین تصمیم گرفته شد هیاتی متشکل از تعدادی نماینده مجلس شورای اسلامی و شورای شهر معین و وظیفه پیگیری مصوبات گذشته مجلس و دولت را عهده دار شوند.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس مجمع نمایندگان تهران و مهندس چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران به‌زودی اسامی این هیات را اعلام خواهند کرد.

ارائه گزارش حمل‌ونقل و ترافیک به نمایندگان

برای تحقق سهم 30 درصدی مترو در حمل‌ونقل عمومی شهر تهران باید 430 کیلومتر مترو احداث شود که از این مقدار 240 کیلو متر مربوط به 7 خط درون شهری مترو است و مابقی به خطوطی که شهرک‌های اقماری را به شهر تهران متصل می‌کند، مربوط می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به موارد فوق در گزارشی از وضعیت حمل‌ونقل و ترافیک تهران گفت: در حال حاضر سهم مترو در حمل‌ونقل عمومی تنها 6 درصد است و روزانه به‌طور متوسط یک میلیون و 470هزار جابه جایی به وسیله آن در شهر صورت می‌گیرد، حال آنکه برای رسیدن به سهم 30 درصدی مترو در حمل‌ونقل پایتخت، باید به‌طور میانگین سالانه 22کیلومتر مترو احداث شود که برای تحقق این مهم نیاز است سالی هزار و 615 میلیارد تومان بدون احتساب تورم سالانه هزینه شود.

معاون شهردار تهران افزود: با احداث 7 خط درون شهری مترو، ظرفیت جابه جایی روزانه 7 میلیون نفر در شهر تهران ایجاد می‌شود که این امر به‌شدت در کاهش ترافیک نقش خواهد داشت.

تشکری هاشمی همچنین در مورد وضعیت اتوبوسرانی در شهر تهران گفت: در بخش اتوبوسرانی با وضعیت موجود سالانه تنها هزار دستگاه اتوبوس به‌دلیل فرسوده بودن باید از رده خارج شوند یعنی اگر هر سال هزار دستگاه اتوبوس جدید هم به تهران داده شود تنها می‌توانیم وضع موجود را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: براساس طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک، شهر تهران به 11 هزار اتوبوس نیاز دارد اما در حال حاضر 7 هزار و 300 دستگاه اتوبوس در تهران موجود است که تنها 6 هزار و 500 دستگاه از آنها عملیاتی هستند و امکان خدمات رسانی به شهروندان را دارند و بقیه آنها بیش از حد فرسوده‌اند یا با مشکلات گارانتی و وارانتی مواجهند.

بر این اساس شهر تهران به حدود 5 هزار اتوبوس جدید نیازمند است تا بتوانیم خدمات رسانی مناسبی داشته باشیم.

1050 دستگاه اتوبوس جدید درچرخه حمل ونقل

معاون شهرداردرگزارشی ازوضعیت حمل ونقل و ترافیک به مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت :  با توجه به کمبودها و مشکلات پیش روی اتوبوسرانی، شهرداری تهران برای حل مشکلات و سختی‌های مردم، خود وارد عمل شد و قرارداد هزار و 50 دستگاه اتوبوس جدید را منعقد کرد که 250 دستگاه از این اتوبوس‌ها، تک‌کابین و ساخت داخل بودند که مدتی است وارد ناوگان شده و 800 دستگاه نیز اتوبوس‌های خارجی دوکابین هستندکه تاکنون 70 دستگاه از آنها وارد خط شده و مابقی آنها نیز به مرور وارد ناوگان خواهند شد.

کد خبر 63477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز