مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با توجه به تغییر ساعت کاری ادارات دو موج ترافیکی صبح گاهی به هم پیوسته شده است

و هم اکنون شاهد آغاز ترافیک صبح گاهی به طور پیوسته از ساعت 15/7 صبح تا 30/10 هستیم.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار سما با بیان این مطلب، اظهار کرد: در حالت معمول ما یک موج ترافیکی صبح گاهی در حدود ساعت 7 صبح داشتیم و موج دوم با فاصله، در حدود ساعت 9 آغاز می‌شد اما متاسفانه به دلیل تغییر ساعات کاری ادارات دو موج ترافیکی ترافیک صبح گاهی به یکدیگر متصل شده اند.

وی تاکید کرد: با تغییر ساعات کاری ادارت در ماه مبارک رمضان، طول ساعات خدمات رسانی به شهروندان کاهش می‌یابد و بر این اساس حجم سفرهای شهروندان که قصد مراجعه به مراکز ادارای و سازمان‌های مختلف را دارند نیز در ساعات محدود‌تری صورت می‌گیرد، از سوی دیگر با آغاز به کار مدارس از ساعت 30/8 از ابتدای مهر ماه شاهد تداخل بین سفرهای آموزشی، اداری و اصناف به وجود می‌آید که این خود تراکم ترافیک را به دنبال دارد.

معاون شهرداری تهران با اشاره به اینکه با از بین رفتن فاصله زمانی موج اول و دوم ترافیک وسایل نقلیه عمومی نمی‌توانند به خوبی به مسافران موج دوم خدمات رسانی کنند و درگیر مسافران موج اول می‌مانند، گفت: اگر بین سفرهای اداری، شغلی و  تحصیلی و آموزشی فاصله زمانی مناسبی وجود داشته باشد وسایل نقلیه عمومی می‌توانند به هر دو گروده به خوبی خدمات رسانی کنند اما با از بین رفتن این زمان ترافیک در ساعت‌های خاص افزایش و طول ساعات خدمات رسانی به شهروندان کاهش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع منطقی‌ترین روش این است که ادارات و سازمان‌ها کار خود را از ساعت 7 صبح آغاز کنند، مدارس ساعت 8 بازگشایی شوند و اصناف نیز ساعت 9 شروع به کار کنند تا فاصله معنا داری بین زمان آغاز به کار این گروه‌ها به وجود بیاید و در نتیجه ترافیک کاهش‌یابد.

تشکری هاشمی افزود: در صورتی که سفرهای تحصیلی دومین گروه سفرهای صبحگاهی باشد، علاوه بر این که دانش آموزان می‌توانند با سرویس به مدرسه بروند و از سفرهای والدین برای رساندن آن‌ها به مدارس کاسته می‌شود، امنیت و ایمنی دانش آموزان به خاطر تاریک بودن هوا به خطر نمی‌افتد.

وی با اشاره به تغییر ساعت ترافیکی در نخستین روز ماه مبارک رمضان، گفت: برای تعیین میزان افزایش ترافیک صبحگاهی بر اساس تغییر ساعات کار ادارات و سازمان‌ها به زمان نیاز داریم، اما آن چه مشهود است هم اکنون ترافیک از ساعت 30/7 تا 30/10 صبح متصل و سنگین شده است.

معاون شهردارتهران خاطر نشان کرد: هم چنین نگرانی‌هایی برای قطعی برق در مهرماه داریم که با توجه به نزدیکی به فصل پاییز و زمستان و تاریکی هوا، قطع شدن برق معابر   می‌تواند خطرات زیادی برای دانش آموزان به دنبال داشته باشد، به همین دلیل امیدواریم مسئولان شرکت برق ترتیبی‌دهند که برق معابر منتهی به مدارس به هیچ وجه قطع نشود.

کد خبر 62512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز