مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

به گزارش خبرنگار ما و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری‌های جهان، در یک دهه آینده به‌طور متوسط روزانه 100 هزار نفر به جمعیت شهری قاره آسیا افزوده خواهد شد.

رئیس بانک توسعه آسیا با اعلام این خبر گفت: تا سال 2020 نیمی از جمعیت آسیا در شهرها زندگی خواهند کرد و بیش از یک میلیارد و 100میلیون نفر نیز در حومه شهرها زندگی می کنند که  انتظار می‌رود این روند تا 20 سال آینده نیز همچنان ادامه داشته باشد.

کوردا که در کنفرانسی در سنگاپور با عنوان «توجه به ظرفیت‌های شهری برای توسعه» سخن می‌گفت، افزود: نرخ رشد بیشتر شهرهای آسیا سریع است که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر و ایجاد زیرساخت‌هاست که تاکنون اقدام جدی در این باره صورت نگرفته است.

براساس گفته‌های کوردا سالانه باید 30 میلیارد دلار برای ایجاد زیرساخت‌ها در شهرها هزینه شود در غیراینصورت سقوط بزرگ شهرهای آسیایی آغاز خواهد شد.هم اکنون بیش از 500 میلیون آسیایی در شهرهایی با هوای آلوده و محیطی کثیف زندگی می‌کنند که این امر برای  سلامتی آنان بسیار خطرناک است.

رئیس بانک توسعه آسیا در ادامه گفت: در 2015 بیش از نیمی از شهرهای آسیایی عمده گازهای گلخانه‌ای جهان را منتشر خواهند کرد. بنابراین ضروری است تا با توجه بیشتر به سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌ها، روند توسعه این شهرها بهبود یابد.

پژوهش‌های به‌دست آمده از کنفرانس سنگاپور نشان می‌دهد که شهرهای آسیایی در مناطق حاشیه رشد کرده‌اند و همچنین بسیاری از شهرها با معضل تراکم جمعیتی دست به گریبانند و از مشکلاتی نظیر نداشتن شبکه ارتباطی سودمند و سرمایه‌گذاری در بخش‌های جدید رنج می‌برند.

بر این اساس برنامه‌های توسعه شهرها در آسیا باید محدود‌کننده ترافیک شهری، توسعه خطوط اتوبوسرانی، گسترش مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی باشد.

کد خبر 58207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز