همشهری آنلاین: وزیر نفت در باره این که آیا ایران تولید نفت خود را برای تاثیر گذاشتن بر روی قیمت‌ها کاهش خواهد داد، گفت: ایران بر اساس تصمیم اوپک عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار شانا از وین، غلامحسین نوذری در اجلاس 149 اوپک در باره این که آیا ایران تولید نفت خود را در ماه اوت افزایش داده است، اظهار داشت: ظرفیت تولید ایران بیش از میزانی است که در حال حاضر تولید می‌کند.

وی تولید نفت فعلی ایران را 4 میلیون و 300 هزار بشکه در روز اعلام کرد.

پس از اظهار نظر وزیر نفت در باره لزوم مراقبت اعضای اوپک از سهمیه های تولیدی برخی رسانه های خارجی این موضوع را به تلاش ایران برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت تفسیر کردند.

 جلسه کمیته نظارت بر بازار نفت اوپک شب گذشته (دوشنبه 8 سپتامبر- 18 شهریور) با حضور وزیران نفت ایران، نیجریه و کویت برگزار و پس از بررسی وضعیت بازار، توصیه لازم برای تصمیم گیری اعضا در جلسه پشت درهای بسته امشب تهیه شد.

بررسی اظهار نظر وزیران کشورهای اوپک نشان می دهد که به احتمال زیاد اوپک در جلسه امشب تغییری در سقف تولید خود نخواهد داد، هرچند پایبندی به سهمیه های تعیین شده در اجلاس گذشته این سازمان که از سوی برخی اعضای اوپک مطرح شده، در بازار نفت به معنای کاهش عرضه مازاد تلقی شده است.

این در حالی است که قیمت جهانی نفت یک روز مانده به اعلام تصمیم اوپک در مورد سقف تولید با کاهشی چشمگیر رو به رو شده و به مرز 100 دلار برای هر بشکه نزدیک شده که بیش از 45 دلار از رکورد ثبت شده قیمت ها در ماه های گذشته کمتر است.

کد خبر 62937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز