همشهری آنلاین: حدود ۴۶ شرکت در وزارت نفت تا کنون، در همسویی با اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ واگذار شده است.

 این سخن غلامحسین نوذری است که خبرگزاری شانا آن را روز شنبه ۹ شهریور منتشر کرده است.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به این که  پتروشیمی رازی و پالایشگاه نفت اصفهان از واگذاری‌های شاخص و سهام پالایشگاه تبریز نیز، کاملا آماده واگذاری شده‌اند، گفت: در طول برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه اقتصادی کشور، کل شرکت‌های قابل واگذاری صنعت نفت شامل شرکت‌های گاز استانی، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های نفت و گاز واگذار خواهند شد.

نوذری تصریح کرد: با واگذاری زنجیره‌هایی از پتروشیمی و گاز، امکان رقابت مطلوب‌تر در عرصه بازارهای بین‌المللی و افزایش قدرت چانه زنی این مجموعه‌ها فراهم خواهد شد.

وی همچنین درباره طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: بدون شک هدفمند کردن یارانه‌های انرژی یکی از محورهای این طرح در کشور است که موجب کاهش و بهینه شدن مصرف حامل‌های مختلف انرژی در کشور خواهد شد.

او با تاکید بر این نکته که روند کندی برای واگذاری سهام شرکت‌های مختلف صنعت نفت دیده نمی‌شود، تصریح کرد: واگذاری شرکت‌های صنعت نفت با توجه به حجیم بودن آنها به حجم نقدینگی بازار، نیاز و شرایط اقتصادی خریداران سهام بستگی دارد.

وزیر نفت در مورد واگذاری یک جای سهام شرکت‌های ملی صنایع پتروشیمی و گاز نیز توضیح داد: این یک ایده بوده که در حال بررسی است، اما با سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری یکپارچه این دو شرکت در حال مذاکره هستیم.

کد خبر 61992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز