یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

گروه سیاسی: پس از آنکه رئیس‌جمهوری به اعتراض مجلس و انتقاد مراجع عظام تقلید درباره اظهارات اسفندیار رحیم مشایی مبنی بر دوستی با مردم اسرائیل واکنشی نشان نداد،

 تعدادی از نمایندگان برای سؤال از محمود احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس، اقدام به جمع‌آوری امضا کردند.
پیش از این، مجلس یک بار در قالب نامه‌ای که به امضای 200 نماینده رسیده بود و بار دیگر در نامه جداگانه‌ای که 55 نماینده آن را امضا کرده بودند، نسبت به اظهارات معاون رئیس‌جمهوری اعتراض کرده بود.

علی مطهری، با اعلام خبر جمع‌آوری امضا برای سؤال از رئیس‌جمهوری در صحن علنی مجلس، به خبرنگار همشهری گفت: اگر رئیس‌جمهوری همچنان در قبال سخنان مشایی موضع سکوت اتخاذ کند، این نامه به جریان خواهد افتاد.

این عضو کمیسیون فرهنگی افزود: تاکنون 30‌امضا برای سؤال از رئیس‌جمهوری جمع‌آوری شده است.  از سوی دیگر و بنا به گفته نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه، مشایی در جمع سفرای خارجی، سرزمین آذربایجان را سرزمین کردها نامیده است.

این سخنان مورد اعتراض نمایندگان آذری‌زبان مجلس قرار گرفته و از کمیسیون امنیت ملی خواستند تا مشایی را برای ارائه توضیحات به کمیسیون دعوت کنند. 

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی در این باره به خبرنگار همشهری گفت که احتمالا اعضای این کمیسیون علاوه بر بررسی اظهارات رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگردی در جمع سفرای خارجی، به سخنان وی درباره دوستی با مردم اسرائیل نیز خواهند پرداخت.

گفتار غیرمنطقی

نمایندگان در نطق‌های پیش از دستور این روزهای مجلس حتما نقبی به اظهارات مشایی می‌زنند. دیروز محمدعلی رضایی، نماینده مردم تربت‌حیدریه نیز در ادامه این سنت با محکوم کردن «اصرار مشایی بر حرف‌های ناروای خود» خطاب به مشایی گفت: آقای رحیم‌مشایی!

اگر ندانسته‌اید بدانید که این ملت هیچگاه دست از مخالفت با اسرائیل غاصب برنخواهد داشت و این گفتار غیرمنطقی و غیراصولی شما را فراموش نخواهد کرد.

این مجلس عصاره ملت است، گفتار نادرست شما را تقبیح نموده و اصرار شما را بر این حرف‌های ناروا محکوم می‌کند و فریاد بلند همیشه این مردم «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکاست».

کد خبر 62751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز