سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

گروه سیاسی: با وجود موج گسترده اعتراضات به مواضع و سخنان اخیر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان گردشگری درباره دوستی با مردم اسرائیل و سکوت معنادار دولت و رئیس‌جمهوری در برابر این اعتراضات، به‌نظر ‌می‌رسد که نمایندگان مجلس همچنان پیگیر رسیدگی به سناریوی مشایی هستند.

هنوز بحث سخنان مشایی درباره دوستی با مردم اسرائیل مفتوح است که دیروز عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام کرد،هفته آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به‌طور جدی سناریوی ارتباط احتمالی اسفندیار رحیم‌مشایی و هوشنگ امیراحمدی را بررسی می‌کند.

محمداسماعیل کوثری در گفت‌وگو با همشهری گفت: موضوع دعوت مشایی از هوشنگ امیراحمدی در ابهام است و نیاز به بررسی و شفاف‌سازی دارد.

در هر حال اگر مشایی خیال می‌کرد با این حرکت می‌تواند یک امتیاز بگیرد کاری اشتباه و غیرعقلانی بوده است و باید مشایی پاسخ قانع‌کننده‌ای برای این موضوع داشته باشد.

تخریب‌کنندگان من

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره اعتقاد برخی افراد مبنی بر سیاست‌زدگی سازمان و ورود مسئولان آن به بحث‌های سیاسی گفت: من ده‌ها بار گفته‌ام، یکی از اقدامات مهم این دوره‌ سازمان، این است که سیاست‌زده نباشد، نه اینکه سیاسی نباشد.

اسفندیار رحیم‌مشایی در گفت‌وگو با ایسنا، تأکید کرد: اینکه من سیاسی حرف می‌زنم، ممنوع نیست، خبرنگاران فراوانی به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری از من اظهارنظر می‌خواهند، اما اینکه گفته می‌شود من در همان نشست مطبوعاتی‌ام راجع به مسائل سیاسی حرف زده‌ام، من می‌گویم که بحثم کاملا فرهنگی است.

تکذیب ادعای دیدار

از سوی دیگر درپی انتشار خبری با عنوان دیدار مدیران سازمان میراث فرهنگی با حضرت آیت‌الله محمدتقی بهجت که روز جمعه روی خروجی خبرگزاری‌ها به نقل از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفت، پایگاه خبری رجانیوز اعلام کرد که تعدادی از مدیران این سازمان روز جمعه در کنار تعداد زیادی از مردم در مراسم روضه هفتگی این مرجع تقلید در مشهد مقدس حضور پیدا کرده بودند.

براساس خبری که سازمان میراث فرهنگی منتشر کرده بود، حسین جعفری، معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کرده بودکه در دیدار با ایشان، گزارشی از خط‌مشی کلی و عملکرد سازمان در دولت خدمتگزار که توسط ریاست سازمان ترسیم شده بود، به حضور آیت‌الله‌العظمی بهجت تقدیم شد.

کد خبر 61715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز