دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون رئیس جهمور با شرکت در کمیسیون امنیت ملی در خصوص اظهاراتش در سنندج و مواضع‌اش درباره اسرائیل پاسخ داد.

مخبر کمیسیون امنیت ملی درباره دیدگاه‌های معاون رئیس جمهور در این کمیسیون گفت که مشایی با تاکید بر شفافیت سیاست‌های نظام نسبت به رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد که خود را تابع کامل سیاست‌های نظام می‌داند.

کاظم جلالی به مهر گفت: در جلسه دوشنبیه 18 شهریور، کمیسیون رئیس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری در خصوص موضوع سخنانش در سنندج و مواضع وی در خصوص رژیم صهیونیستی به اعضای کمیسیون توضیحاتی ارائه کرد.

به گفته وی گفت‌وگوی اعضای کمیسیون امنیت ملی و رحیم مشایی حدود سه ساعت به طول انجامید و به شکل تفصیلی مواضع معاون رئیس جمهور مورد کنکاش قرار گرفت.

مخبر کمیسیون امنیت ملی افزود: در بخش نخست مسئله اخیری که از قول مشایی در خصوص کردها و آذریها توسط یک نشریه درج  و مورد اعتراض نمایندگان آذری زبان مجلس واقع شده بود و مطرح شد و مشایی توضیح داد که در همایش سفرا در سنندج  ضمن تجلیل از قوم کرد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین قوم ایرانی بر نقش این قوم بر فرهنگ و تمدن ایرانی تاکید کرده است.

به گفته جلالی معاون رئیس جمهور گفت: در آن همایش در ضمن سخنانم اشاره کردم که در بخشی از آذربایجان غربی نیز هموطنان کرد زندگی می‌کنند کما این که در بخشی از کردستان هموطنان غیر کرد از جمله هموطنان آذری زندگی می‌کنند و این خود نشانه امتزاج اقوام ایرانی است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد که من نگفتم آذربایجان غربی سرزمین کردهاست بلکه صرفا پراکندگی را توضیح دادم.

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: در ادامه جلسه کمیسیون اعضای کمیسیون نقطه نظرات خود را در خصوص اظهارات مشایی در مورد رژیم صهیونیستی با نقدهای جدی نسبت به این سخنان بیان داشتند.

به گفته وی اعضای کمیسیون بر این نکته تاکید کردند که نهادن نام ملت بر اسرائیل بدعتی غیر قابل پذیرش است و 220 نماینده مجلس مراجع عظام و ملت ایران چنین اظهاراتی را محکوم کردند.

جلالی گفت: معاون رئیس جمهور اشاره کرد که سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی نسبت به رژیم اشغالگر قدس کاملا شفاف است و من خود را تابع کامل سیاست‌های نظام می‌دانم. من به هیچ وجه واژه "ملت اسرائیل" به کار نبرده‌ام. عبارت من مردم اسرائیل بود.

جلالی افزود: در اینجا بسیاری از اعضای کمیسیون اعتراض کردند که ما مردمی را به نام اسرائیل نمی‌شناسیم. همه مردمی که صاحب این سرزمین هستند اعم از مسلمان، یهودی، مسیحی و .. صاحبان اصلی سرزمین فلسطین هستند که می‌توانند در یک رفراندوم آزاد با بازگشت همه آوارگان بنیاد یک دولت جامعه را بگذارند.

مخبر کمیسیون امنیت ملی اضافه کرد: مشایی کاملا این نظر را صائب دانست و اشاره کرد که منفورترین واژه اسرائیل است و من هزار بار می‌گویم مرگ بر اسرائیل.

جلالی گفت: مشایی تاکید کرد طرح مسئله هولوکاست ضربه بزرگی به رژیم صهیونیستی زد و به هیچ وجه نظر ما عوض نشده و اتفاقا عده‌ای که حرف‌های مرا تحریف کردند به دنبال سست کردن موضوع هولوکاست رئیس جمهور بودند.

جلالی افزود : معاون رئیس جمهور تاکید کرد سیاست قطعی دولت این است که باید مبارزتمان را با رژیم صهیونیستی ادامه دهیم. رژیم اشغالگر قدس در بدترین شرایط تاریخی خود است و فلسفه وجودیش را از دست داده است.

کد خبر 62830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز