گروه سیاسی: پس از 2 نامه اعتراض‌آمیزی که نمایندگان مجلس در واکنش به اظهارات رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، خطاب به رئیس‌جمهوری منتشر کردند

مجمع نمایندگان روحانی مجلس، متشکل از 44 نماینده روحانی نیز نامه‌ای در این خصوص به رهبر معظم انقلاب نوشتند. پیش از این مجمع نمایندگان روحانی مجلس در جلسه دیگری که روز یکشنبه تشکیل شده بود، اظهارات اسفندیار رحیم‌مشایی را محکوم کرده بودند، اما به گفته سید رضا اکرمی، نماینده مردم تهران تعلل رئیس‌جمهوری در برخورد با رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موجب شد تا روحانیون مجلس نامه را برای رهبر معظم انقلاب ارسال کنند.

دیروز محمد تقی رهبر، نماینده مردم اصفهان در حاشیه جلسه علنی به جمع خبرنگاران آمد و با اعلام این خبر، گفت: اعضای روحانی مجلس در این نامه ضمن انتقاد از مواضع رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، این سؤال را مطرح کرده‌اند که چرا رئیس‌جمهوری اصرار دارد تا رحیم‌مشایی در این سمت باقی بماند.

رئیس مجمع نمایندگان روحانی همچنین افزود: ما علاوه بر اینکه نامه را خدمت مقام معظم رهبری می‌فرستیم، نسخه‌ای از آن را در اختیار رئیس‌جمهوری قرار می‌دهیم.

رهبر جزئیات بیشتری از این نامه در اختیار خبرنگاران قرار نداد و اظهار داشت: این نامه به‌صورت محرمانه برای رهبر معظم انقلاب ارسال شده است.

از سوی دیگر، جامعه وعاظ و مبلغین تهران نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به اظهارات مشایی مبنی بر دوستی با مردم اسرائیل و اصرار وی بر تکرار سخنانش، اعتراض کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: چگونه می‌توان هزار بار بر کلماتی اصرار داشت که خلاف صریح آیات قرآن و همچنین مواضع امام راحل و مقام معظم رهبری، علما، مراجع، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ملت شریف ایران اسلامی است.

فرجام سؤال از رئیس‌جمهوری

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس، علی مطهری، نماینده مردم تهران از جمع‌آوری امضا برای سؤال از رئیس‌جمهوری در واکنش به اظهارات مشایی خبر داد.

با وجود اینکه احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز روز دوشنبه در گفت‌وگویی اعلام کرد نامه سؤال از رئیس‌جمهوری را امضا کرده است، دیروز برخی چهره‌های اصولگرای مجلس به جمع خبرنگاران آمدند و از به جریان افتادن این نامه انتقاد کردند.

شهاب‌الدین صدر، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه این موضوع ربطی به جریان اصولگرایی ندارد، طرح سؤال از رئیس‌جمهوری را نظر شخصی یک نماینده دانست.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که درباره احتمال بروز اختلاف بین اصولگرایان به‌دلیل طرح سؤال از رئیس‌جمهور پرسید، گفت: بین افراد مختلف اختلاف وجود دارد و این را نمی‌توان منحصر به اصولگرایان دانست و البته به‌نظر من طرح این سؤال در شرایط فعلی به مصلحت نیست.

احتمال منتفی شدن سؤال

علی مطهری طراح سؤال از رئیس‌جمهوری با اعلام اینکه تا‌کنون تعداد امضاهای این طرح کمتر از 30 امضاست، به همشهری گفت:  درصورتی‌که طرح دوفوریتی انتزاع سازمان میراث فرهنگی از ریاست‌جمهوری در مجلس رای بیاورد طرح سؤال از رئیس‌جمهوری قطعا منتفی خواهد شد.

طرح دو فوریتی انتزاع سازمان میراث فرهنگی از ریاست‌جمهوری در حال حاضر بیش از 100 امضا دارد و قرار است یکشنبه تحویل هیأت رئیسه مجلس شده و بررسی شود.

نمایندگان مجلس معتقدند با طرح انتزاع سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از نهاد ریاست‌جمهوری و قرار گرفتن آن زیر مجموعه وزارت ارشاد، نظارت مجلس بر این سازمان عملی‌تر می‌شود.

کد خبر 62951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز