یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۹
۰ نفر

گروه سیاسی: نایب رئیس مجلس تاکید کرد: ‌مشایی نباید دیگر معاون رئیس‌جمهوری باشد، چرا که به لحاظ سیاسی صلاحیت ندارد.

محمدرضا باهنر ادامه داد: تعدادی از نماینده‌ها اصرار دارند که اگر این اتفاق نیفتد ما از رئیس‌جمهوری سؤال می‌کنیم چرا که سؤال از رئیس‌جمهوری جزء حقوق مجلس است.

وی که شنبه‌شب در جمع اعضای مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن را منتشر کرد، افزود: البته تا به حال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی‌این اتفاق نیفتاده است و هیچ مجلسی از هیچ رئیس‌جمهوری سؤال نکرده است، اما اگر 75 نفر از نمایندگان درخواست امضا کنند طبق قانون اساسی سؤال رسمی‌می‌شود و رئیس‌جمهوری مکلف به پاسخگویی است و تعدادی از نمایندگان دنبال این کار هستند.

وی تصریح کرد: ما هم که در مدیریت مجلس هستیم تلاش می‌کنیم تا قبل از این اتفاق، مشکل حل شود و به جاهای باریک کشیده نشود، اما باید توجیهی داشته باشیم و بتوانیم نمایندگان را قانع کنیم.

طبیعی است که دولت باید اقداماتی را انجام دهد که باعث نشود مجلس به ما فشار بیاورد که البته اگر هم اصرار کنند، طبق آیین نامه مکلف به عمل هستیم.

حسن غفوری‌فرد، عضو هیأت رئیسه مجلس هم دیروز در گفت‌وگو با همشهری از احتمال طرح سؤال نمایندگان از احمدی‌نژاد به‌دلیل نداشتن برخورد لازم و شایسته با معاونش به‌خاطر بیان اظهاراتی درخصوص دوستی ملت ایران با ملت اسرائیل خبر داده‌ بود.

باهنر ادامه داد: بعضی از رفتارها در دولت اصولگرای نهم خیلی قابل توجیه نیست. از یک طرف مثلاً آقای رئیس‌جمهوری در سخنرانی‌ها می‌گوید اسرائیل باید از بین برود و هولوکاست مطرح می‌شود و از طرفی آقای مشایی می‌گوید ملت اسرائیل با ما دوست است که این 2با هم نمی‌خواند.

نه آن افراط و نه این تفریط و باید یک حرکت متعادل وجود داشته باشد. نماینده مردم تهران همچنین گفت: اگر دولت و رئیس‌جمهوری فکری در حد تعویض آقای مشایی نکند احتمال دارد، اصطکاک ایجاد شود.

ما می‌ترسیم در این مسئله خدای نکرده اگر قرار باشد دولت مقاومت کند، دعوا شود. به گزارش شبکه خبر دانشجو، روح‌الله حسینیان دیگر نماینده تهران نیز تأکید کرد که مشایی باید از ملت ایران عذرخواهی کند.

اظهارات بی‌ربط

مهر: علی اکبر ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری درخصوص اظهارات اخیر اسفندیار رحیم‌مشایی با تاکید براینکه این اظهارات بی‌ربط بود، خاطرنشان کرد: مشایی بحث خوبی را مطرح نکرد و تعبیر غلط و نپخته‌ای را بیان کرد.

کد خبر 61494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز