گروه سیاسی: محمدرضا باهنر با اشاره به تلاش‌هایی که در داخل مجلس برای طرح سؤال از رئیس‌جمهور صورت می‌گیرد، گفت:

bahonar

سؤال از رئیس‌جمهور در قانون اساسی آمده و گرچه در طول 30 سال گذشته این اتفاق نیفتاده است اما این مسئله خیلی مهم نبوده و تابو نیست که فکر کنیم نباید اتفاق افتد. طرح سؤال از رئیس‌جمهور را علی مطهری نماینده مردم تهران دنبال می‌کند که در روزهای گذشته از سوی جریان حامی دولت انتقاداتی را متوجه خود کرده است.

این طرح در واکنش به برخی اختلاف‌نظرهای دولت و مجلس و آنچه تعبیر به قانون گریزی دولت و اجرایی نکردن مصوبات مجلس می‌شود، تنظیم شده و بنا به گفته مطهری تعداد امضاهای آن تقریبا به حد نصاب رسیده است. دیروز البته محمدرضا باهنر که سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز هست اشاره کرد که جمع‌آوری امضا برای سؤال از رئیس‌جمهور کاری انفرادی است و نظر فراکسیون اصولگرایی نیست. وی تاکید کرد: به‌نظر من ، شرایط فعلی موقعیت مناسبی برای انجام این کار نیست.

رئیس جامعه اسلامی مهندسین که علاوه بر آنکه صحنه گردان برخی طرح‌های استیضاح و برخی رقابت‌های درون‌جناحی در داخل مجلس است، سخنانش در معادلات سیاسی داخل کشور هم تاثیرگذار است، دیروز در نشست خبری خود از تحرکات جریان اصولگرایی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و البته ریاست‌جمهوری هم خبر داد.

این رقابت، طنز است

باهنر ضمن اینکه شایعه رقابتش با رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم را به طنز تشبیه کرد، از جریان اصلاح‌طلب دعوت کرد ضمن اعلام برائت از جریان فتنه وارد رقابت‌های انتخاباتی شود. سخنگوی تاثیرگذارترین فراکسیون مجلس هشتم تلویحا اشاره کرد که جریان اصولگرایی تحرکات خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز شروع کرده است. رئیس جامعه اسلامی مهندسین در ادامه این نشست خبری که ایسنا مشروح آن را منتشر کرد، ابعاد دیگری از جلسه‌ای را که اخیرا رئیس‌جمهور با سران اصولگرا داشت، روشن کرد.

درباره نامه مهدی هاشمی

باهنر در این جلسه اگر گاه از منصب حزبی‌اش به‌عنوان رئیس جامعه اسلامی مهندسین به تحرکات حزبی در کشور پرداخت و گاه از منصب نمایندگی‌اش به سؤالاتی درباره مجلس پاسخ گفت اما بیراه ندید در مورد پرونده مهدی هاشمی و نامه‌ای که اخیرا از سوی او منتشر شده است نیز صحبت کند. او در پاسخ به سؤال خبرنگاری در این باره گفت: در مورد اتهامات مهدی هاشمی دادگاه باید تکلیف را روشن کند و اینکه یک متهم برای شرکت در دادگاه شرط بگذارد، درست نیست.

کد خبر 121852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز