مجموع نظرات: ۴
شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۹
۰ نفر

کسب سلامت و اندام مناسب مانند کسب هر فضیلت دیگر یک فرآیند است که برای انجام آن باید یک انگیزه به عنوان شتاب‌دهنده ذهنی و یک برنامه‌ریزی صحیح به‌ عنوان بستر اجرایی داشته‌ باشید.

رژیم - چاقی - لاغری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، برای لاغر شدن ابتدا شما باید ذهن خود را برای انجام کاری که می‌کنید آماده کنید و مدام با یادآوری آن ذهن خود را آماده نگه دارید.

مثلا یک فرد روزه‌گیر معمولا با انگیزه قوی و آگاهانه و با آمادگی ذهنی وارد فرآیند روزه‌داری با ۱۶ساعت نخوردن و نیاشامیدن می‌شود و حتی گاهی افراد بدون سحری روزه می‌گیرند ولی همان فرد روزه‌گیر اگر این روزها به عللی دو ساعت ناهارش دیر شود چنان از خود بی‌خود می‌شود که کنترل خود را از دست می‌دهد و حتی چنان ضعف می‌کند که باید آب قند بخورد.

دوم این‌که اغلب افراد به‌تنهایی نمی‌توانند فرآیند لاغری را در طولانی‌مدت اداره کنند؛ زیرا چالش‌های زیادی اتفاق می‌افتد که تمرکز شما را از بین می‌برد و مسیر را گم می‌کنید.

ممکن است یک نفر با توانایی‌ها و انگیزه‌های استثنایی بتواند بدون کلاس و با خودآموز یک زبان جدید یا موسیقی یا... را یاد بگیرد؛ ولی اغلب افراد نیاز به معلم و مربی و کلاس دارند که برای هرکدام هم سیستم‌های آموزشی متفاوتی وجود دارد که فرد را برای انجام آن کار هدایت و راهنمایی و کنترل می‌کند.

برای لاغرشدن هم سیستم‌های تعریف‌شده‌ای وجود دارد که رسیدن فرد به هدف را عملی می‌کند. پس اگر کارهای جسته گریخته و مقطعی بدون برنامه‌ریزی و بدون مشاور برای لاغرشدن می‌کنید، تقریبا کاری نمی‌کنید.

سوم این‌که اهداف خود را کوچک کنید تا موفق شوید. مثلا اگر ۲۰کیلوگرم اضافه وزن دارید، از همان ابتدای کار ۲۰ کیلوگرم را هدف نگیرید.

هدف لاغری خود را چهار کیلوگرم قرار دهید و اگر موفق شدید، آنگاه برای چهار کیلوی بعدی برنامه‌ریزی کنید.

کد خبر 626965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha