یک متخصص تغذیه درباره مصرف برخی مواد غذایی مانند روغن، برنج، میوه و سبزی توضیح داد.

برنج - پلو سفید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره بهترین الگوی رژیم غذایی متناسب با رده سنی گفت: اصول اولیه رژیم غذایی این است که ما ۵ گروه اصلی موادغذایی مانند غلات (نان، برنج، ماکارانی)، پروتئین‌‌ها (انواع گوشت، تخم مرغ، حبوبات) لبنیات (ماست، پنیر، شیر و کشک)، سیزیجات و میوه‌جات تازه را دریافت کنیم.

وی افزود: حذف انواع شکر ساده، قند، عسل و روغن‌هایی مانند کره، انواع آجیل و دانه‌های روغنی در رژیم غذایی افراد به علت سلامت بدنی توصیه می‌شود.

جوزانی درباره چاق کردن برنج اظهار کرد: وضعیت رژیم‌ها در افراد مختلف کاملا متفاوت است و اینکه خوردن زیاد برنج و نان چاق‌کننده است صحت ندارد بلکه طبق تحقیقات علمی مصرف روزانه مواد غذایی باید طبق ۵ گروه اصلی باشد.

این متخصص تغذیه درباره چگونگی مصرف غلات مناسب با رژیم افراد گفت: مصرف روزانه غلات از ۳ تا ۱۰ واحد خوب است، اما برای برنج تقریبا ۴ قاشق غذاخوری و برای نان یک تا سه برش ۳۰ گرمی توصیه خواهد شد.

وی افزود: افراد برای رعایت رژیم غذایی خود بهتر است برنج قهوه‌ای، ماکارانی سبوس‌دار و گوشت‌های کم‌چرب سینه مرغ، بوقلمون و ماهی را در اولویت برنامه غذایی خود قرار دهند.

کد خبر 624133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار