چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: در سخنرانی هشت‌ دقیقه‌ای ویدیویی که در کاخ سفید انجام گرفته است، جرج بوش در گردهمایی انتخاباتی جمهوری‌خواهان از جان مک‌کین حمایت می‌کند.

روزنامه «نویه سوریشر سایتونگ» گزارش داد، جرج بوش گفت: «ما به رییس جمهوری نیاز داریم که لغتنامه 11 سپتامبر 2001 را درک کند.»

با این حال همه دلواپس حضور سارا پیلین در این گردهمایی هستند.

بوش از مک‌کین به عنوان سیاستمداری باتجربه تجلیل کرده است. او از حضور زنده در اجتماع هیات‌های جمهوری‌خواه در گردهمایی سنت پاول انصراف داده و به جای آن به جنوب آمریکا می‌رود که توفان «گوستاو» که شباهت‌هایی با فاجعه سه سال پیش «کاترینا» دارد، آن را در می‌نوردد. مک‌کین قرار است روز پنجشنبه در گردهمایی حضور یابد.

«مرد مستقل»
بوش از مک‌کین به عنوان «مردی مستقل با افکار خاص خودش» یاد می‌کند. او در سخنرانی‌اش بیش از همه بر موضوعات مربوط به سیاست امنیتی تاکید می‌کند. رییس جمهور آمریکا گفت: «ما به رییس جمهور نیاز داریم که لغتنامه 11 سپتامبر 2001 را آموخته باشد تا بتواند آمریکا را محافظت کند، باید حالت تهاجمی ما را حفظ کند، حملات را پیش از وقوع متوقف کند و منتظر نماند اتفاق بیفتند. مردی که ما نیاز داریم، جان مک‌کین است.»

سناتور جو لیبرمن، دموکرات سابق که اکنون عضو هیچ حزبی نیست، در سخنرانی‌اش از باراک اوباما، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان سیاستمداری بی‌تجربه انتقاد کرده است که قصد ندارد  منافع گروه‌های قدرتمند را مهار کند. علاوه بر این، لیبرمن از هواداران هیلاری کلینتون، رقیب سابق اوباما خواست به مک‌کین رای دهند. لیبرمن هشت سال پیش نامزد معاونت ال گور، نامزد وقت دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

شوهر پیلین در سایه روشن
انتظار می‌رود سخنرانی سارا پیلین، نامزد معاونت مک‌کین با تنش همراه باشد. او پنجشنبه شب سخنرانی می‌کند. فرماندار 44 ساله آلاسکا پس از اعلام نامزدی‌اش به کانون توجهات بدل شده است. در این اثنا اعلام شد که تاد، همسر وی دو بار به عنوان عضو حزب مستقل آلاسکا ثبت نام کرده است. یکی از اهداف این حزب آن است که دارایی و خاک آلاسکا که به دولت مرکزی واشنگتن تعلق دارد، دوباره به ایالت آلاسکا بازگردانده شود. اما به گفته فعالان انتخاباتی، پیلین عضو این حزب نیست.

برنامه عروسی برای دختر باردار
این سیاستمدار محافظه‌کار اندکی پس از آغاز گردهمایی حزبی جمهوری‌خواهان اعلام کرد بریستول، دختر 17 ساله‌اش که هنوز به طور رسمی ازدواج نکرده، باردار است. پیلین با درخواست‌ها برای برنامه آموزش جنسی دولتی در آلاسکا مخالفت کرده بود. در همین حال وی همانند بوش موافق آن است که دانش‌آموزان از رفتارهای جنسی پرهیز کنند.

لوی جانستون، پسر 18 ساله که پدر فرزند دختر پیلین محسوب می‌شود، آن گونه که مادرش اعلام کرد در بحران خانوادگی پیلین در گردهمایی جمهوری‌خواهان سهیم می‌شود. شری جانستون گفت گفت هیچ فشاری بر روی پسرش برای آنکه با بریستول پیلین 17 ساله ازدواج کند، وجود ندارد. به گفته وی، این دو نفر پیش از آنکه از موضوع بارداری بریستول مطلع شوند، درباره ازدواج‌شان برنامه‌ریزی کرده بودند.

کد خبر 62421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز