جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما طی نظرسنجی‌های مختلف که توسط مراکز مختلف تحقیقاتی آمریکا انجام شد، از رقیب خود جان مک کین پیشی گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوباما که همواره توانایی مک کین برای نجات اقتصاد آمریکا را مورد حمله قرار داده است، در نظرسنجی که توسط دانشگاه کوینیپیاک انجام شد، با نتیجه 49 به 45 درصد از رقیب خود پیشی گرفت.

نظرسنجی دیگری که به طور مشترک توسط روزنامه نیویورک تایمز و شبکه  سی.بی.اس آمریکا انجام شد نیز از برتری 48 به 43 درصدی اوباما حکایت داشت.

در نظرسنجی‌ موسسه نظرسنجی گالوپ نیز نتیجه تقریبا مشابهی بدست آمده بطوریکه اوباما با 48 درصد نسبت به 44 درصد رقیبش پیشی گرفت.

پیشتازی اوباما در نظرسنجی‌های اخیر شرایط را برای وی در سه مناظره‌ آتی که با مک کین خواهد داشت و اولین آنها چند روز دیگر آغاز می‌شود، مناسب‌تر کرده است.

در نتیجه نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک آمده است که در میان رای دهندگان زن، اوباما 54 به 40 درصد از رقیب خود پیشی گرفته است.

در میان رای دهندگان سیاه پوست نیز اوباما 91 درصد رای آورده است و در میان رای دهندگان جوان و همچنین افراد بالای 55 سال نیز محبوب بوده است. اما در میان رای دهندگان گروه مستقل، اوباما تنها با نتیجه 46 به 45 درصد برتری داشته است.

در مقابل مک‌کین در میان رای دهندگان مرد از برتری 50 به 43 درصدی و در میان رای دهندگان سفید پوست مسیحی از برتری چشمگیر 71 به 21 درصدی برخوردار بوده است.

نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک در روزهای بین پنجشنبه (11 سپتامبر) و سه‌شنبه گذشته انجام شد و احتمال می‌رود نتایج آن تحت تاثیر بحران اخیر اقتصادی آمریکا بوده باشد.

این در حالیست که در نظرسنجی مشترک شبکه خبری سی.ان.ان، مجله تایم و شرکت آپینین ریسرچ، اوباما و مک کین در پنج ایالت اصلی فلوریدا، ایندیانا، کارولینای شمالی، اوهایو و ویسکانسین آرای تقریبا مساوی را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 63744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز