چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما در حالی که دو هفته دیگر بیشتر به برگزاری انتخابات نهایی ریاست جمهوری در آمریکا باقی نمانده است، با 14 درصد برتری پیشتاز رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا است

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقاتی مستقل Pew حاکی از آن است که 52 درصد از رای دهندگان آمریکایی به باراک اوباما، کاندیدای دموکرات رقابت‌های انتخاباتی آمریکا و 38 درصد جان مک کین، کاندیدای جمهوری خواه رقابت‌های انتخاباتی آمریکا را به عنوان رئیس جمهور محبوب خود معرفی کرده‌اند.

نتایج نظرسنجی این موسسه در اوایل ماه اکتبر حاکی از پیشتازی حدود 7 درصدی باراک اوباما نسبت به رقیب خویش یعنی جان مک کین بوده است.

این موسسه‌ تحقیقاتی اعلام داشت: مقبولیت و اعتقاد به اوباما از طریق هر سه مناظره‌ تلویزیونی افزایش یافته است.

براساس نتیجه نظرسنجی موسسه تحقیقات pew سناتور ایلینویز در همه زمینه‌ها از جمله مساله‌ جنگ عراق و تروریسم، بیشتر از مک کین توانسته است توجه‌ مخاطبان را به خود جلب کند.

طبق نتایج این نظرسنجی با توجه به بحران مالی حاکم بر آمریکا 53 درصد سوال شوندگان اوباما و 32 درصد سناتور آریزونا را برای حل این بحران مالی توانا دانسته‌اند.

در این نظرسنجی 49 درصد از سوال شوندگان اظهار داشتند که دیدی منفی نسبت به سارا پیلین، معاون جان مک کین دارند.

44 درصد نیز از دید نیز و نظر مثبت خود در مورد فرماندار محافظه‌کار آلاسکا سخن گفته‌اند.

هم‌چنین اعلام شده که تیم انتخاباتی جان مک کین پیش از 100 هزار دلا برای لباس‌های پر زرق و برق پیلین سرمایه‌گذاری کرده است. علاوه بر این هزینه‌های آرایش مو و صورت پیلین در ماه سپتامبر مبلغی بالغ بر 4700 دلار (3800 یورو) بوده است.

کد خبر 66470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز