همشهری آنلاین: اشپیگل آنلاین گزارش داد: هر چه نتایج نظرسنجی‌ها بدتر می‌شود، لحن خصومت‌آمیز در رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدت می‌یابد.

جان مک‌کین، نامزد جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری آمریکا تشویق و تحسین هوادارانش را زمانی می‌تواند برای خودش تضمین کند که به رقیب خود حمله کند. این بار این جمهوری‌خواه در برابر دستیاران انتخاباتی‌اش اعلام کرد روز چهارشنبه که برای مناظره رو در روی باراک اوباما قرار گیرد، شلاق هم همراه خودش می‌برد.

مک‌کین دقیقا درباره مناظره تلویزیونی‌اش با رقیب خود گفت: او به اوباما «یاد می‌دهد شلاق زدن یعنی چه.»

در همین حال مک‌کین در پایان رقابت جوانمردانه انتخاباتی را تبلیغ کرد و در مقر انتخاباتی‌اش در آرلینگتون، نزدیک واشنگتن گفت: «من به سناتور اوباما احترام می‌گذارم. ما رقابت انتخاباتی آکنده از احترامی را پیش می‌بریم و مراقب خواهیم بود که همه چنین کنند. این مهم است.»[نگرانی مک‌کین از لحن تند هوادارانش]

نبرد انتخاباتی جمهوری‌خواهان در روزهای اخیر آشکارا تخاصمی‌تر شده و هواداران این جناح در گردهمایی‌های انتخاباتی اوباما را «تروریست» یا «دروغگو» خطاب می‌کنند. [پیلین، اوباما را تروریست خواند]

مک‌کین اعتراف کرد در نظرسنجی‌های انجام گرفته در سراسر آمریکا «چند درصدی» از نامزد دموکرات‌ها عقب افتاده است. این سناتور 72 ساله قول داد: «اما ما در وسط میدان بازی هستیم.»

به گفته وی، بحران مالی در دو هفته گذشته موجب شده اندکی به او لطمه وارد شود. اکنون رای‌دهندگان خواستار تجربه و بینش درست هستند. مک‌کین گفت: «ما این را به آمریکا ارایه می‌دهیم.»

بر مبنای یک نظرسنجی جدید، اوباما 10 درصد در نظرسنجی‌ها از مک‌کین پیش افتاده است. بر اساس نظرسنجی «واشنگتن پست» و «ای بی سی نیوز» که امروز منتشر شد، این سناتور سیاه‌پوست از ایالت ایلینویز با نتیجه 53 به 43 پیش است. این نظرسنجی پس از مناظره تلویزیونی سه‌شنبه گذشته انجام شده است.

بر مبنای نظرسنجی رویترز، سی – اسپن و زاگبی، مک‌کین کمتر عقب است. بر اساس این نظرسنجی اوباما با نتیجه 48 به 44 پیش است. روز یکشنبه او با 6 درصد و کسب نتیجه 49 به 43 پیش بود.

مک‌کین گفت، پس از مناظره تلویزیونی روز چهارشنبه وی 24 ساعت در روز و هفت روز هفته را برای پیروزی در انتخابات چهارم نوامبر مبارزه خواهد کرد.

مک‌کین همراه با سارا پیلین، نامزد معاونت ریاست جمهوری آمریکا امروز به ویرجینیا وارد می‌شود. این ایالت که تاکنون پایگاه جمهوری‌خواهان محسوب می‌شد، به عرصه‌ای مهم برای رقابت دو طرف تبدیل شده است.

در همین حال، جو بایدن، نامزد دمکرات‌ها برای ریاست جمهوری آمریکا،‌ مک‌‌کین را متهم کرد که با بحران مالی عصبی و دمدمی‌مزاج برخورد کرده است. بایدن روز یکشنبه در شهر کوچک اسکرانتون ایالت پنسیلوانیا با اشاره به سابقه حضور رقیب سیاسی اوباما در جنگ ویتنام گفت: «ما به شخصی بیش از یک سرباز شجاع‌ نیاز داریم، ما رهبری باهوش می‌خواهیم.»

کد خبر 65638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز