همشهری آنلاین: پزشکان آمریکایی از جان مک‌کین 72 ساله خواستند صادقانه اطلاعات بیماری‌هایی را که داشته است در اختیار افکار عمومی بگذارد.

روزنامه سوییسی «نویه سوریشر سایتونگ» گزارش داد، این درخواست که در ماه سپتامبر پس از اعلام نامزدی مک‌کین توسط بیش از 600 پزشک امضا شده بود، اکنون از سوی بیش از 2700 پزشک حمایت می‌شود. در میان این افراد کارشناسانی همچون مارگارت لوین، رییس جامعه پزشکان نیویورک و مالکلم میچل، بنیانگذار بنیاد آمریکایی ملانوما به چشم می‌خورند.

خطر عود کردن سرطان
محققان و کارشناسان ملانوما، تومور بدخیم پوستی است بر ضرورت روشن شدن بیماری مک‌کین تاکید می‌کنند. رونالد برونوف، رییس مرکز پزشکی سدار – سینا در لس آنجلس می‌گوید در صورتی که بیماری مک‌کین عود کند، نیاز به عمل جراحی سنگین خواهد داشت که به معنای محدود شدن توان وی برای انجام وظایف ریاست جمهوری خواهد بود.

مک‌کین از سال 1993 میلادی چهار مرتبه به ملانوما مبتلا شده است. در آخرین عمل جراحی که در سال 2000 انجام گرفت، این تومور از شقیقه چپ او بیرون آورده شد. این تومور بر خلاف سه تومور اولیه در لایه‌های عمیق‌تر پوست قرار گرفته بود.

در ماه مه سال جاری مک‌کین بیش از 1000 صفحه از اسناد پزشکی خود را به مدت سه ساعت در اختیار گروهی 20 نفری از خبرنگاران گزینش‌شده قرار داد. با این حال هیچ کپی یا سندی انتشار نیافت. مک‌کین در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، پیرترین سیاستمدار آمریکا خواهد بود که به این سمت می‌رسد. او در پایان دور اول ریاست جمهوری‌اش 76 ساله خواهد بود.

کد خبر 65062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز