دوشنبه ۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

با وجود قوانین پیچیده مربوط به منابع مالی تبلیغات انتخاباتی در آمریکا، نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هنوز هم رکورددار جمع‌آوری کمک مالی و هزینه کردن هستند.

 در این انتخابات فعلا و تا امروز بیش از یک میلیارد دلار توسط نامزدهای انتخاباتی هزینه شده‌ یا در صندوق آنها ذخیره شده‌است.

نشریه اکونومیست در گزارشی در این‌باره می‌نویسد: ماشین جمع‌آوری پول ستاد انتخاباتی باراک اوباما در این میان سهم زیادی داشته‌است. این موفقیت تا آنجا بوده که باعث شده او کمک‌های دولتی و عمومی را رد کند و بدون این کمک هم هر آنچه بخواهد، هزینه کند. اما جان مک کین در آغاز ماه جاری میلادی بیش از 84 میلیون دلار کمک دولتی دریافت کرد. بر خلاف آنچه تاکنون تصور می‌شد، مک کین در جمع‌آوری کمک مالی اکنون همپای اوباماست و از او کم ندارد.

اوباما از ابتدای تبلیغات انتخاباتی تاکنون بیش از 455 میلیون دلار پول جمع کرده‌است. تنها در ماه گذشته او بیش از 65 میلیون دلار کمک مالی جمع کرده‌است. براساس گزارش‌های مالی ستاد انتخاباتی او، بیش از 5/2میلیون آمریکایی در 19 ماه گذشته به نامزد دمکرات انتخابات ریاست‌جمهوری کمک مالی کرده‌اند. براساس قانون انتخابات، هر نفر تا سقف 2300 دلار می‌تواند به نامزدهای انتخاباتی کمک مالی کند. البته این جدای از کمک مالی است که به کمیته ملی دمکرات‌ها می‌شود و آن هم بالاخره برای تبلیغات انتخاباتی نامزد حزب هزینه خواهد شد.

مک کین تا کنون و از زمان شروع تبلیغات انتخاباتی، تنها 210 میلیون دلار کمک مالی جمع کرده‌است. البته با توجه به هزینه بیشتر اوباما برای تبلیغات درون حزبی مقابل هیلاری کلینتون، معلوم می‌شود که پول جمع‌آوری شده توسط اوباما چندان هم زیاد نیست.

بعد از معرفی سارا پالین به‌عنوان نامزد پیشنهادی معاونت مک کین، کمک‌های مالی به ستاد تبلیغات نامزد جمهوریخواهان بیشتر شده‌است. ماه گذشته مک کین بیش از 48 میلیون دلار کمک مالی جمع کرده‌ که 9 میلیون دلار آن در فاصله چند روز بعد از اعلام انتخاب پالین بوده‌است. اوباما در ماه گذشته بیش از 53 میلیون دلار هزینه کرده‌  اما مک کین 40 میلیون دلار پول خرج کرده‌است.

کد خبر 64554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز