یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معرفی سارا پیلین به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری آمریکا، باعث شد حدود هفت میلیون دلار به حساب انتخاباتی جان مک‌کین، نامزد جمهوری‌خواهان واریز شود.

خبرگزاری سوئیس گزارش داد، یک روز پس از معرفی پیلین، تیم انتخاباتی مک‌کین بیش از 4.5 میلیون دلار از طریق اینترنت و 2.3 میلیون دلار از طریق ایمیل یا تلفن کمک انتخاباتی دریافت کرد.

بروک بوخانان (Brooke Buchanan)، سخنگوی این تیم انتخاباتی گفت: «این بیش از مبلغی است که ما در سه ماهه آخر سال 2007 میلادی جمع‌آوری کردیم.»

مک‌کین روز جمعه به شکلی غیرمنتظره پیلین را به عنوان نامزد معاونت وی در صورت ریاست جمهوری معرفی کرد.[بیشتر] این زن 44 ساله که فرماندار آلاسکاست، در عرصه سیاسی آمریکا نسبتا ناشناس است و در سطح ملی بی‌تجربه محسوب می‌شود.

پیلین که متاهل است، از کهنه‌کاران شاخه محافظه‌کار حزبش محسوب می‌شود. او عضو جمعیت هواداران قانونی بودن حمل سلاح است که لابی بسیار بانفوذی در آمریکا محسوب می‌شود.

پیلین که مادر پنج فرزند است، همچنین به سرسختی در مخالفت با سقط جنین شهرت دارد. در صورتی که مک‌کین رییس جمهور شود، پیلین اولین زن در تاریخ آمریکا خواهد بود که معاون رییس جمهور می‌شود.

کد خبر 62089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز