چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس نظرسنجی سی ان ان، باراک اوباما 6 درصد از جان مک‌کین پیش است.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، پس از آنکه اوباما و مک‌کین، دو رقیب دموکرات و جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اواسط ماه اوت در نظرسنجی‌ها به هم نزدیک بودند، نامزد دموکرات‌ها اکنون با یک جهش مواجه شده است.

آمار جدید سی ان ان حکایت از آن دارد که اگر امروز رای‌گیری برگزار شود، 49 درصد آمریکایی‌ها به اوباما و فقط 43 درصد به مک‌کین رای می‌دهند.

وضع مالی جمهوری‌خواهان هم بدتر از دموکرات‌هاست. در حالی که اوباما 339 میلیون دلار جمع کرده، مک‌کین 146 میلیون دلار دارد.

شادمانی «هواداران زندگی»
در حالی که جمهوری‌خواهان شب گذشته به وقت محلی – حوالی صبح امروز به وقت ایران – دومین روز گردهمایی حزبی خود را برگزار کردند، شبکه‌های تلویزیونی برنامه‌های خود را وقف سارا پیلین، نامزد معاونت مک‌کین کردند. سوال مشخص آنها این بود که پیلین دارای عقاید محافظه‌کارانه درباره تنظیم خانواده و آموزش جنسی با بارداری دخترش کنار بیاید. بر اساس این گزارش‌ها، طبعا این موضوعی خصوصی است، اما باید گفت هر کس پرچمدار ارزشی می‌شود، باید خودش هم به معیارهای آن پایبند باشد.

پیلین با تمجید بسیاری از گروه‌های موسوم به «هواداران زندگی» که مخالفان سرسخت سقط جنین هستند، مواجه شده است. آنها به سی ان ان گفتند، پیلین طبق نصیحت‌هایی که ارایه می‌دهد، زندگی‌ می‌کند.

کد خبر 62422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز