رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از تحویل یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن برکت از هفته نخست مرداد به صورت هفتگی و مستمر خبر داد.

واکسن کرونا - برکت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بنیاد ۱۵ خرداد این ستاد و سازمان بهزیستی برای اهدای ۲۷ هزار ویلچر به معلولان مناطق کم‌برخوردار در جمع خبرنگاران گفت: خط دوم تولید واکسن برکت رو به اتمام است و اواخر هفته دوم مرداد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از تحویل یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن برکت از هفته نخست مرداد ۱۴۰۰ به صورت هفتگی و مستمر خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از خط دوم، ۲ میلیون دوز واکسن تولید خواهد شد که واگذاری آن ۲ هفته بعد از بهره‌برداری آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مخبر با اشاره به اظهارات خود در گذشته مبنی بر تولید ۵۰ میلیون دوز واکسن تا پایان شهریور گفت: با وجود تاخیری که در ابتدا اتفاق افتاد، امیدواریم این قول خدشه‌دار نشود.

وی با بیان اینکه واکسن برکت یک هفته است در سبد تزریق کشور قرار گرفته است، افزود: براساس جدولی که داشتیم، قرار بود در خرداد ۳ میلیون دوز واکسن تولید شود، اما مجوز واکسیناسیون عمومی که مقرر بود اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت صادر شود, ۲۵ خرداد صادر شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: باوجود این تاخیر، در کمتر از یک ماه ۳ میلیون دوز واکسن تولید کردیم که ۷۰۰ هزار دوز آن تحویل داده شده و ظرف ۳، ۴ روز آینده بیش از ۲۰۰ هزار دوز دیگر نیز تحویل داده می‌شود.

کد خبر 614082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha