مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس پلیس راهنمایی ورانندگی ناجا گفت: ۲۵ هزار پلیس راه و راهور در آماده باش کامل هستند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار" محمد رویانیان" افزود : نیمه اول شهریور ماه همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، مقطع بحران ترافیکی و حوادث رانندگی در کشور است و در این مدت برای تامین امنیت جان مسافران و روانسازی ترافیک ۲۵ هزار پلیس راه و راهور در آماده باش کامل به سر می برند.

رییس پلیس راهنمایی ورانندگی ناجا با اشاره به اینکه پلیس راهور به موازات و تناسب ایام، تعطیلات و مناسبت‌های کشوری امکانات وتجهیزات خود را به کار می‌برد، گفت : دراین ایام ۲۵ هزار نیروی انسانی و همه امکانات پلیس راه و راهنمایی رانندگی در شهر ها آماده باش کامل هستند.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه ۱۵ مرداد ماه تا ۱۰ شهریور ماه همزمان با شروع ماه مبارک رمضان ، مقطع بحرانی ترافیکی و حوادث رانندگی در کشور است ، تصریح کرد : در برخی جاده ها نیز به دلیل گره های ترافیکی در لحظه بحران، امکان دسترسی پلیس وجود ندارد . لذا برای نظارت و روانسازی ترافیک برنامه ریزی لازم را انجام و از دوربین های تصویری استفاده خواهد شد.
 
رویانیان گفت: در بعضی مسیر ها سیستم کنترل تخلف از طریق شبکه مرکزی به صورت دیتا وصل است و دائما تردد وسایل نقلیه رصد می شوند اما با توجه به بحران ترافیک پیش بینی شده در این مدت فرماندهان انتظامی و روسای کلانتری استان ها نیز به مقتضیات شرایط فیزیکی شهر خود در راس کار قرار دارند و با تشکیل ستادی در آماده باش کامل بسر می‌برند که مردم از نظر امنیتی، انتظامی و ترافیکی مشکلی نداشته باشند.

به گفته رییس پلیس کشور با توجه به سهمیه بندی بنزین، نیمه اول تیر و مردادماه سال جاری با کاهش سفر روبرو بوده ایم. اما علیرغم این موضوع پیش بینی می شود در مجموع تابستان امسال با افزایش ۲۰ درصدی سفر روبرو باشیم.

رییس پلیس راهنمایی ورانندگی ناجا در پایان خاطر نشان کرد : با توجه به تجربه ای که در مدیریت  و حجم ترافیک در جاده های کوهستانی و بویژه جاده های شمالی کشور دارم ، این مسیر ها به هیچ عنوان جوابگوی حجم ترافیک امروز ما نیست و در آینده  اگر همین معابر را داشته باشیم ، قطعا دچار بحران ترافیک می شویم.

کد خبر 61223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز