مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با انتقاد از وضعیت ایمنی خودروهای تولید داخل گفت:

اگر تغییراتی در زمینه بالا بردن ایمنی خودروهای کشور انجام نشود در سال 88 اسامی این خودروها را به مردم اعلام می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمد رویانیان روز چهارشنبه 30 مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به ضعف‌های موجود در ایمنی خودروهای تولیدی داخل گفت: مسئله استاندارد نبودن ترمزهای قدیمی و عدم استفاده از سیستم ترمز ABS شدت حادثه را در تصادفات رانندگی چندین برابر می‌کند. 

وی گفت: سقف بعضی از خودروها به علت ضعف ساخت به گونه‌ای است که با یک واژگونی باعث کشته شدن سرنشینان خودرو می‌گردد.

رویانیان گفت: تا کی باید اینگونه ضعف‌ها را تحمل کنیم، خودروهای غیر ایمن یکی از مشکلات پیش روی ما در رشد تصادفات است که ما در این زمینه با دانشگاه‌ها قراردادی بسته‌ایم تا شاخص‌‌های ایمنی خودروها را طراحی کنیم و تا پایان سال نیز به خودروسازان فرصت اصلاح می‌دهیم.

وی گفت: در صورتیکه ضعف‌های ایمنی خودروها تا پایان سال برطرف نشود در سال 88 اسامی خودروهای فاقد ایمنی را به مردم اعلام می‌کنیم تا کسانی که به جان خود و خانواده‌هایشان اهمیت می‌دهند از خریداری این خودروها خودداری کنند.

رویانیان وجود خودروهای فرسوده را نیز چالش جدی پیش رو در زمینه مرگ و میر در تصادفات ذکر کرد و گفت: خودروهای فرسوده نیز باید به زودی از رده خارج شوند که در این زمینه نیز باید با شدت بیشتری عمل کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با انتقاد شدید از تولید موتورسیلکت‌های فاقد ایمنی و استاندارد در کشور گفت: چرا باید در ایران موتورسیکلت‌های فاقد ایمنی و استاندارد مانند قارچ تولید شود.

وی گفت: زمانی که موتورسیکلت‌های بدون ایمنی با قیمت‌های ارزان در اختیار جوانان قرار می‌گیرد با این مشکل مواجه می‌شویم که 20 درصد از فوت شدگان تصادفات کشور را موتورسیکلت‌ سواران تشکیل می‌دهند که این رقم در بعضی از استان‌ها نیز به بیش از 40 درصد می‌رسد.

سردار رویانیان با بیان اینکه بیش از 40 درصد از متوفیان حوادث رانندگی یک طرف آن را کامیون تشکیل می‌دهند گفت: باید پلیس حرکت کامیون‌ها را کنترل کند زیرا 300 هزار کامیون فعال در کشور وجود دارند که در زمینه نصب GPS برای کنترل آنها متاسفانه هنوز این مقاومت از سوی وزارت راه شکسته نشده است.

وی با اشاره به نصب GPS روی 90 درصد از اتوبوس‌های مسافربری بین شهری گفت: 40درصد از سواری‌های مسافری بین شهری نیز به GPS مجهز شدند و علاوه بر آ‌ن درصدد نصب GPS بر روی نیسان‌ها نیز هستیم که هم اکنون در این راستا 15 درصد از نیسان‌ها به GPS مجهز شده‌اند.

برخورد با رانندگانی که شئونات اجتماعی را رعایت نمی‌کنند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با گلایه از رانندگانی که شئونات اجتماعی را رعایت نمی‌کنند گفت: تماس‌های زیادی از سوی خانوادها با مرکز 110 داشتیم که در زمینه عدم رعایت شئونات اجتماعی از سوی رانندگان گلایه داشته و درخواست برخورد پلیس را با این افراد را داشتند.

وی ادامه داد: پلیس با این گونه رانندگان برخورد قاطع خواهد داشت و این افراد را به مرجع قضایی معرفی می‌کنند.

80 درصد از تصادفات مرگ آفرین مرداد به دلیل نقص فنی و فرسودگی خودروها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به نزدیک شدن به پایان تعطیلات تابستانی گفت:پلیس با شدت طی 2 هفته آینده با تخلفات رانندگی برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه در شهریور ماه سال 85 روزانه 100 نفر به دلیل تصادفات رانندگی کشته شدند گفت: این رقم در شهریور 86 به روزانه 85 نفر رسید که امیدواریم با همکاری رانندگان و عدم تخلف این رقم امسال کاهش یابد.

رویانیان ادامه داد: یکی از دلایل تصادفات مرگ آفرین در مرداد امسال نقص فنی خودروها و فرسودگی آنها بوده است بطوریکه 80 درصد از تصادفات مربوط به این خودروها بود.

مدیران شهری به فکر حل مشکلات مردم باشند

رئیس پلیس راهنمایی با اشاره به نزدیکی به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در برخی از شهرهای کشور تعداد تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها طی 2 سال گذشته 2 برابر شده است گفت: اما متاسفانه می‌بینیم که هنوز هم مردم در جهت حمل و نقل عمومی دچار مشکل هستند که این موضوع نشان می‌دهد که از حداکثر ظرفیت تاکسی در برخی از شهرها استفاده نمی‌شود.

وی گفت: چگونه است که پلیس در یکی از شهرهای کشور طی یک روز 170 خودروی ون را که سرویس دهی نمی کردند توقیف نمود و یا طی 2 روز 700تاکسی که کار نمی‌کردند را متوقف ساخت.

رویانیان گفت: به مدیران شهری توصیه می‌کنم به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و جوسازی جدا به فکر مردم باشند و خودم نیز به عنوان رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت اعلام آمادگی می‌کنم که آماده همکاری با کلیه دستگاه‌ها در زمینه رفع مشکل سوخت وسایل نقلیه عمومی هستم.

رویانیان گفت: امروز بزرگترین مشکل در سطح شهر عدم مدیریت است.

آغاز ساخت نهضت پمپ بنزین سازی در کشور 

رئیس ستاد حمل و نقل و مصرف سوخت کشور در ادامه با اشاره به ورود سالیانه بیش از 1 میلیون خودرو به چرخه حمل و نقل کشور گفت: با افزایش این میزان خودرو به کشور طی 32 سال گذشته حتی یک پمپ بنزین به تهران اضافه نشده است.

وی گفت: در سال 55 تعداد 117 پمپ بنزین در تهران وجود داشت ولی امروز بعد از 32 سال 110 پمپ بنزین در تهران فعال است و آن وقت می‌گوییم چرا در پمپ بنزین‌ها با صف روبرو هستیم.

وی در مورد علت صفوف پمپ بنزین‌ها گفت: کاهش جایگاه پمپ بنزین به همراه قطعی برق و بنزین فروشی سر ماه تعدادی از خودروها باعث بروز صف‌های سنگین در پمپ بنزین‌ها شده است.

رویانیان با بیان اینکه در تهران حداقل به 100جایگاه پمپ بنزین نیاز داریم گفت: باید فرهنگ ایجاد پمپ بنزین‌های کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف و حتی شهرک‌ها ایجاد شود.

وی ادامه داد: به دنبال این هستم تا کلیه شهرک‌ها دارای بالای 500خانوار را شناسایی و در آن محل‌ها پمپ بنزین احداث کنیم تا از ترددهای غیر ضروری ساکنان این شهرک‌ها جهت سوخت گیری به سطح شهر جلوگیری کنیم.

وی گفت: برابر مصوبه ستاد حمل و نقل و سوخت تعداد پمپ بنزین و نفت و گاز در کشور به 2 برابر افزایش یافته و تعداد جایگاه‌های CNG نیز ظرف یکسال به 1800 عدد برسد.
وی ادامه داد: هم اکنون 500 جایگاه CNG در کشور داریم که تعدادی نیز به صورت کامل فعال نشده است

کد خبر 61113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز