مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

گروه شهری: 70 درصد از تصادفات فوتی و جرحی توسط نسل قدیم رانندگان به وقوع می‌پیوندد و نسل جدید21 تا 30 سال تنها باعث 19 درصد تصادفات فوتی و جرحی هستند

این در حالی است که نسل جوان 18 تا 21 سال موجب 11 درصد از تصادفات رانندگی منجر به فوت می‌شوند.

این سخنان سردار سید کمال هادیان‌فر، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در حالی در مراسم تجلیل از نمونه‌های ترافیکی سال 87 راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مطرح شد که براساس آمار دومین عامل مرگ و میر در کشور را تصادفات رانندگی تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایسنا، هادیان‌فر در این مراسم با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر در تصادفات جهان کشته و 50 میلیون نفر مجروح می‌شوند، افزود: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی درصورت ادامه روند فعلی تا سال 2020 میلادی شمار تلفات و مصدومان تصادفات در جهان 60 درصد افزایش می‌یابد و بدین ترتیب تصادفات رانندگی از ششمین عامل مرگ و میر در جهان به سومین عامل تبدیل می‌شود.

این در حالی است که اکثر کشته‌های تصادفات در کشورهای در حال توسعه که رشد استفاده از خودرو و موتورسیکلت در آن رو به افزایش است، صورت می‌گیرد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: طی 10 سال گذشته رشد خودروها هزار و 625 درصد و رشد صدور گواهینامه در کشور 475 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه روزانه 65 میلیون سفر شهری و 6 میلیون سفر جاده‌ای در کشور رخ می‌دهد،خاطرنشان کرد: تراکم راه در هر 100 کیلومتر مربع 10 کیلومتر است.

از سوی دیگر، 7 برابر بودن سفرها در کشور نسبت به کشورهای توسعه یافته موجب شده که سالانه 200 هزار تصادف فوتی و جرحی در کشور اتفاق بیفتد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش 17 درصدی تلفات و 11 درصدی مجروحان تصادفات یاد کرد.

وی مهم‌ترین عامل تصادف در بین مثلث انسان، راه و وسیله نقلیه را عامل انسانی دانست و گفت: روزانه 70 نفر در تصادفات کشور کشته و سالانه حدود 6 هزار میلیارد تومان به کشور از این بابت خسارت وارد می‌شود.

وی بیان داشت: متأسفانه به غیراز جوان‌ها سایر کاربران راه تنها رانندگی را یاد گرفته‌اند و آن‌را نیاموخته‌اند.

کد خبر 65509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز