مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تجهیز چراغ‌های راهنمایی 100 تقاطع شهر به UPS خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: به دلیل آنکه با درخواست‌های ما در مورد قطع نشدن برق معابر و چراغ‌های راهنمایی موافقت نشد تجهیز تقاطع‌های مهم شهر به برق اضطراری در دستور کار شهرداری قرار گرفته که در این راستا تا 10 روز دیگر 100 تقاطع به UPS مجهز خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین 100 تقاطع دیگر شهر نیز تا پایان شریور ماه به UPS مجهز می‌شود تا بتوانیم از خسارات ناشی از قطع برق تا حدودی بکاهیم و ترافیک شهر را تحت کنترل قرار دهیم.

مهندس تشکری هاشمی با بیان اینکه مشکلاتی برای تامین باتری UPS ها وجود دارد، گفت: در صورت تامین باتری مورد نیاز UPS ها تعداد تقاطع‌هایی که به برق اضطراری مجهز می شوند بیشتر خواهد شد اما به هرحال اگر زمان قطعی برق در طی روز بیش از 5/2 ساعت باشد با وجود UPS نیز چراغ های راهنمایی و تقاطع ها دچار مشکل می شوند ودر کارکرد آن ها اختلالاتی به وجود می آید.

معاون شهردار تهران با تاکید برآنکه همچنین برای صرفه جویی در مصرف برق، لامپ‌های کم مصرف LED جایگزین لامپ‌های معمولی در چراغ‌هایی راهنمایی شده است گفت: با جایگزین کردن لامپ‌های LED به جای لامپ‌های معمولی در 10 هزار فانوس چراغ‌های راهنمایی زمان‌دار و چشمک‌زن و همچنین در 340 تقاطع هوشمند توانستیم مصرف برق را تا 90 درصد دهیم.

وی تصریح کرد: چراغ های LED علاوه برآنکه سبب کاهش مصرف برق می‌شوند و عمر بیشتری نصب به چراغ های معمولی دارند،  این امکان را فراهم می کنند که در صورت تابش مستقیم خورشید رانندگان بتوانند به راحتی چراغ ها را ببینند در حالیکه چراغ های معمولی در این شرایط به خوبی قابل تشخیص نیستند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: سایرتقاطع ها و چراغ های راهنمایی نیز در لیست تجهیز به چراغ های LED قرار دارند تا بتوان مصرف برق آنها را به حداقل رساند.

کد خبر 60555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز