مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

گروه شهری: مدیر مرکز نظارت و کنترل ترافیک تهران گفت: مهر ماه امسال شاهد مدیریت یکپارچه ترافیک شهر تهران خواهیم بود.

 مسعود نعمت‌اللهی در دومین جلسه ستاد مهر رمضان با بیان این مطلب اظهارداشت: با تشکیل ستاد مهر رمضان، وضعیت ترافیک سال گذشته و سال 85 نسبت به سال 84 بسیار بهتر بود که امسال با کسب تجربیات و هماهنگی بیشتر و همچنین افزایش امکانات و تجهیزات، امیدوار به مدیریت یکپارچه ترافیک به معنای واقعی آن هستیم.

وی تصریح کرد: در سال 84 حدود 70 درصد وقایع ترافیکی به‌دلیل بروز حادثه یا اتفاق خاصی نبود که این میزان با تشکیل ستاد مهر رمضان و هماهنگی‌هایی که در سطح شهر بین نهادها و سازمان‌های مختلف صورت گرفت در سال 85 و 86 به 55 درصد کاهش یافت، حال آنکه ما باید با مدیریت یکپارچه و دقیق ترافیک میزان وقایع ترافیکی که بر اثر رخداد و حادثه خاصی نیستند را به 50 درصد برسانیم که استاندارد جهانی آن است.

نعمت‌اللهی با بیان اینکه سیستم‌های مرکز کنترل ترافیک در سایر کشورها همواره مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از تجارب و دستاوردهای روز دنیا عقب نمانیم، گفت: به‌دنبال آن هستیم که رابطه و تعامل همه‌جانبه و مستحکمی بین نهادها و مجموعه‌های درگیر با ترافیک در تهران ایجاد کنیم تا با رخ دادن هر حادثه یا ایجاد بحران به‌صورت یکپارچه تصمیم‌گیری و عمل شود و ترافیک محدوده تا برگشت به وضعیت عادی تحت کنترل باشد.

وی همچنین خواستار حضور نمایندگان ستاد معین مناطق در مرکز کنترل ترافیک شد و افزود: سال گذشته با تشکیل ستاد معین در مناطق و حضور نمایندگان سازمان و نهادهای مختلف در مرکز کنترل، ترافیک تهران تحت کنترل قرار گرفت که امیدواریم امسال با حضور نمایندگان مناطق در مرکز کنترل هماهنگی بیشتری برای کنترل ترافیک در تمام نقاط شهر صورت گیرد.

مدیر مرکز نظارت و کنترل ترافیک تهران خاطرنشان کرد: در 2 هفته پایانی شهریور ماه، 380 نقطه حادثه خیز در تهران مشخص و سریعا نسبت به حل مشکلات این نقاط اقدام شد که امسال نیز این کار صورت خواهد گرفت.

کد خبر 59666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز