گروه شهری: شهردار کاظمین که در رأس هیاتی 11 نفره از شهرداری‌های عراق برای بازدید از مدیریت شهری پایتخت به تهران آمده روز گذشته به مرکز کنترل ترافیک تهران رفت

 وعلاوه بر آشنایی با چگونگی مدیریت ترافیک تهران، از طریق تصاویر تلویزیونی از نزدیک در جریان فعالیت‌های گسترده عمرانی مدیریت شهری قرار گرفت.

شهرداری تهران درصدد است تا با کمک به مدیران شهری برخی از شهرهای عراق از جمله بغداد، نجف وکاظمین، تجربیات تهران را در مدیریت شهری به آنها منتقل کند.

برهمین اساس تاکنون چند هیات عراقی از تهران دیدن کردند. آنچه بیش از همه در شهر تهران، مورد توجه تیم عراقی قرار گرفته فعالیت‌های عمرانی شهر تهران است. چنانچه شهردار کاظمین با دیدن طرح‌های عمرانی پایتخت، تهران را به یک کارگاه بزرگ عمرانی تعبیر کرده است و خواستار انتقال تجربیات تهران در این زمینه شده است.

 محسن حمزه با تعجب از گستردگی طرح‌های عمرانی که در پایتخت در دست اجرا است، گفته که تهران به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است. ساخت تونل‌ها و پل‌های تهران از بهترین نشانه‌های حرکت عمرانی در تهران است و روی هم رفته حرکت عمرانی بسیار وسیع و در عین حال بسیار سریعی در تهران در جریان است.

وی با تاکید بر قدرت و توانایی بالای شهرداری تهران در انجام امور عمرانی علاوه بر اجرای فعالیت‌های جاری، ‌تصریح کرد: در بغداد و سایر شهرهای عراق از جمله کاظمین نیاز به کمک و مساعدت برادران خود در مدیریت شهری تهران داریم.

در جلسه مشترکی که به این منظور برگزار شد، مشاور معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران هم با خیر مقدم به هیات عراقی به تشریح ساختار سازمانی و فعالیت‌های این معاونت پرداخت و اجرای توافقنامه مشترک شهرداران تهران و بغداد را مورد تاکید قرار داد. وحید نوروزی سیستم‌های هوشمند کنترل ترافیک، مطالعات جامع ترافیک، علائم راهنما و مترو را چهار محور همکاری تهران و بغداد در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک برشمرد و آمادگی کامل شهرداری تهران را جهت همکاری در این زمینه‌ها اعلام کرد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک تهران درخصوص سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل ترافیک و چراغ‌های راهنما، ‌معاون سازمان حمل‌ونقل و ترافیک تهران در مورد مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک، معاون شرکت علائم راهنمایی و فنی (عرف ایران) درخصوص علائم ترافیکی و ایمن‌سازی‌ بزرگراه‌ها از طریق دیوارهای محافظ و گارد‌ریل و مشاور مدیر عامل شرکت متروی تهران در مورد سیستم حمل‌ونقل ریلی (مترو) توضیحاتی را به هیات عراقی ارائه کردند.

در پایان این نشست انتقال تجربیات شهرداری تهران به شهرداری بغداد و سایر شهرداری‌های‌ عراق در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک به ویژه چهار محور مورد بحث، مورد توافق طرفین قرار گرفت.

کد خبر 58131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز