همشهری آنلاین: با آغاز مراحل پیش راه اندازی، مشعل‌های پالایشگاه فازهای 9 و 10 میدان گازی پارس جنوبی روشن شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، با انتقال گاز شیرین از خط سراسری(IGAT چهارم) به صورت موقت از طریق خط راه‌اندازی ابتدایی، واحد Fuel Gas این واحد و واحد مشعل فازهای 9 و 10 در سرویس قرار گرفته و بدین ترتیب مشعل‌های فازهای 9 و 10 پارس جنوبی روشن شد.

مهم ترین مصرف این گاز (Fuel Gas) به منظور فعال شدن و راه‌اندازی دیگ‌های بخار (بویلرها) در قسمت واحد یوتیلیتی این فازها و در نهایت تولید و تامین بخار مورد نیاز فازهای 9 و 10 میدان گازی پارس جنوبی است.

بر اساس این گزارش در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای در بخش عملیات اجرایی پالایشگاه فازهای 9 و 10 و اتمام مراحل آماده سازی واحد یوتیلیتی و در پی آن آغاز به کار این واحد از دو هفته گذشته صورت پذیرفته است.

با انجام مراحل راه اندازی و تمیز کردن تاسیسات تولیدی با بخار، در نهایت فازهای 9 و 10 پارس جنوبی، گاز شیرین تولیدی خود را به منظور مصارف شهری و خانگی کشور را از طریق خط سراسری چهارم ( IGAT IV) و خط سراسری ششم ( IGAT VI ) منتقل خواهند کرد.

هدف از توسعه فازهای 9 و 10 تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز طبیعی، تولید روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی، تولید سالیانه یک میلیون تن اتان، تولید سالیانه یک میلیون و پنجاه هزار تن گاز مایع پروپان و بوتان LPG و تولید روزانه 400 تن گوگرد است.

کد خبر 61210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز