همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری همکاری ایران و روسیه را در حوزه انرژی موجب اعمال مدیریت بیشتر بر بازار و به نفع دو کشور و مصرف‌کنندگان ضعیف دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر روز یکشنبه 23 تیر در دیدار میلر، رئیس هیئت مدیره شرکت روسی «گازپروم» با تأکید بر این که اراده دو کشور بر توسعه روابط به خصوص در زمینه انرژی قرار دارد، گفت: علاقمند هستیم در زمینه نفت و گاز روابط خود را با روسیه تا حد ممکن افزایش دهیم و از همکاری در بخش‌های گوناگون استقبال می‌کنیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه از حضور گازپروم در صنعت نفت و گاز ایران استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: مشارکت جدی «گازپروم» در یکی دو طرح می‌تواند زمینه را برای فعالیت‌های گسترده بعدی فراهم کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران و روسیه می‌توانند با کمک هم سازمان کشورهای صادرکننده گاز را فعال کنند، خاطر نشان کرد: فرصت‌های فراوانی در برابر دو کشور وجود دارد و تهران و مسکو می‌توانند در تأمین گاز اروپا، هند و چین با هم مشارکت دو جانبه و چند جانبه داشته باشند.

وی افزود: همکاری همه‌جانبه ایران و روسیه در زمینه‌های نفت و گاز در تمام نقاط دنیا به نفع دو کشور و حتی مصرف‌کنندگان و کشورهای ضعیف است.

رئیس هیئت مدیره شرکت روسی «گازپروم» نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه «گازپروم» شریک مطمئنی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود، گفت: در چارچوب همکاری با ایران حاضریم تمام امکانات و دانش فنی خود را در اختیار طرف ایرانی قرار دهیم.

میلر همچنین برای مشارکت در طرح ‌های بزرگ نفت و گاز در حوزه‌های انرژی پارس جنوبی و شمالی و آزادگان و دریای خزر اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 57929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز