گروه ادب و هنر: هفته گذشته وقتی عزت‌الله انتظامی از سن کاخ نیاوران در اواسط کنسرت شهرام ناظری بالا می‌رفت تا برای نجات یک جوان متهم به قصاص از مردم کمک بگیرد، به ذهنش هم خطور نمی‌کرد که برای این عمل نیکوکارانه به دادسرای امور جنایی احضار ‌شود.

بازپرس ویژه‌ قتل تهران، دستور احضار عزت‌الله انتظامی، کیومرث پوراحمد و پرویز پرستویی را در جریان باز کردن شماره حسابی جهت جمع‌آوری پول برای نجات دادن یک متهم به قصاص از مجازات، صادر کرد.

قاضی محمدحسین شاملو - بازپرس ویژه‌ قتل تهران - در این زمینه به ایسنا گفت: براساس آنچه در برخی مطبوعات آمده بود و طبق بررسی‌های انجام شده، مشخص شد این ۳ بازیگر کشورمان برای نجات بهنود شجاعی از قصاص، به باز کردن حسابی جهت جمع‌آوری پول برای پرداخت دیه به اولیای دم اقدام کرده‌اند.

در حالی که پدر و مادر احسان (مقتول پرونده) مدعی هستند هیچگاه تقاضای دیه نکرده‌اند و تنها خواهان مجازات بهنود هستند.

آقای بازیگر در مراسم کنسرت شهرام ناظری برای حاضران گفت: خانواده قاتل از من خواست تا دل خانواده‌ای که جوان خود را از دست داده‌اند به دست آورم ؛

به‌دنبال این ماجرا من به همراه کیومرث پوراحمد و پرویز پرستویی برای کسب رضایت روانه خانه نوجوان از دست رفته شدیم ؛ آن شب ما تا ساعت ۴ صبح در منزل مقتول بودیم وخانواده او پس از صحبت‌های ما رضایت دادند اما مبلغی پول طلب کردند.

اما حکایت دلسوزانه این ۳ سینماگر جوری دیگر برداشت شده و بازپرس شعبه‌ اول بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران خاطر نشان کرد: این اقدام علاوه بر اینکه شائبه‌ اعمال فشار بر احکام قاطع قضائی را ایجاد می‌کند، از طرفی مشخص نیست که درصورت اجرای مجازات با وجود جمع‌آوری وجوه، این پول‌ها چگونه به پرداخت‌کنندگان عودت داده می‌شود.

شاملو، با اشاره به صدور دستور خود مبنی بر مسدود کردن حساب مذکور، تاکید کرد: با وجود احترامی که ما برای نیت افراد قائل هستیم، فعلا دستور احضار بازیگران یاد شده صادر شده تا با ارائه توضیحات لازم مشخص شود که  بر چه اساسی چنین اقدامی انجام داده‌اند.

کد خبر 61035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز