سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

گروه حوادث: سارق جنایتکار که با ورود به آپارتمانی در اصفهان، زوج جوانی را به قتل رسانده بود، در محوطه زندان مرکزی اصفهان به دار مجازات آویخته شد.

بامداد پنجم مهرماه سال 85، کارآگاهان جنایی اصفهان در جریان سرقتی مرگبار در آپارتمانی در خیابان ملاصدرا قرار گرفتند و به سرعت عازم محل حادثه شدند.

آنها بعد از حضور در این محل، متوجه مردی شدند که از پنجره آپارتمان محل سرقت به خانه یکی از همسایه‌ها پریده و مجروح شده بود.

در حالی که آثار خون روی دست‌ها و لباس این مرد به چشم می‌خورد، وی به سرعت دستگیر شد و ماموران در بازرسی بدنی او یک چاقوی خون‌آلود به همراه مقداری طناب و یک عدد الماس شیشه‌بری کشف کردند.

با انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد این مرد جوان یک سارق شبرو است که برای سرقت وارد آپارتمان مورد نظر شده بود اما وقتی متوجه بیدار شدن زوج صاحبخانه شده، آنها را با ضربات چاقو از پا درآورده بود.

متهم که در همان لحظه دستگیری به قتل زوج جوان اعتراف کرده بود بعد از انتقال به اداره پلیس گفت: از مدتی قبل نقشه سرقت از آپارتمان مورد نظر را طراحی کرده بودم و به همین خاطر حدود ساعت 8 شب از طریق ساختمان‌های مجاور، خودم را به پشت بام این آپارتمان رساندم.

خیلی اضطراب داشتم و منتظر ماندم تا همه به خواب بروند و بعد خودم را به خانه قربانیان برسانم. نیمه شب بود که با استفاده از طناب و از طریق پنجره نورگیر خودم را به داخل آپارتمان رساندم.

چون در این خانه دزدگیر وجود داشت و از طرفی در خروجی قفل بود تصمیم گرفتم در جایی پنهان شوم تا هوا روشن شود و ساکنان آپارتمان بعد از خاموش کردن دزدگیر از خانه خارج شوند.

من قصد داشتم بعد از خروج آنها از خانه، نقشه سرقت را عملی کنم اما زمانی که می‌خواستم در محل مخفی شوم، به‌خاطر سر و صدای ایجاد شده زن جوان از خواب بیدار شد. وقتی او مرا در خانه دید شروع به داد و فریاد کرد و به‌دنبال آن همسر وی نیز از خواب بیدار شد.

از آنجا که نمی‌خواستم دستگیر شوم به طرف این زن حمله کردم و با چند ضربه چاقو او را به قتل رساندم. سپس به طرف در خروجی دویدم اما چون مرد جوان قصد داشت مانع فرار من شود او را نیز با ضربات چاقو از پای درآوردم و سپس از پنجره به بیرون پریدم.

بعد از این ماجرا از آنجا که به‌شدت مجروح شده بودم در گوشه‌ای از خانه همسایه مخفی شدم تا اینکه ماموران سر رسیدند و مرا دستگیر کردند.

بعد از اظهارات مرد جوان، اجساد قربانیان به پزشکی قانونی انتقال یافت و رسیدگی به این پرونده در دادسرای جنایی اصفهان آغاز شد.

از آنجا که متهم در جریان تحقیقات به این جنایت اعتراف کرده بود، پرونده وی با صدور کیفرخواست به شعبه 17 دادگاه کیفری استان ارسال شد و متهم پای میز محاکمه قرار گرفت.

در حالی که این مرد در جریان محاکمه مدعی بود قصد جنایت نداشته و فقط برای سرقت قدم به خانه قربانیان گذاشته بود، قضات دادگاه وی را به قصاص محکوم کردند که این حکم در دیوان عالی کشور به تایید رسید.

صبح دیروز در حالی که رئیس قوه قضائیه موافقت خود را با اجرای حکم قصاص اعلام کرده بود، متهم به قتل در محوطه زندان مرکزی اصفهان پای چوبه دار قرار گرفت و در حضور خانواده مقتولان، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان و دیگر مقامات مسئول به دار آویخته شد.

کد خبر 69912

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز