همشهری‌آنلاین: ایفاگر نقش اول فیلم سیزده 59 گفت: به بازیگری به عنوان یک شغل نگاه نمی‌کنم و بخشی از روحیات افرادی که نقش آنها را ایفا می‌کنم همواره درونم وجود داشته و بخشی از زندگی من است.

parastui

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز پرستویی در نشست نقد و بررسی فیلم سیزده 59 در فرهنگسرای رازی افزود: همواره به دنبال نقشی متفاوت از کارهای قبلی خود بودم و زمانی که این فیلم نامه را خواندم این تفاوت را درک کرده و علاقه مند به بازی در این فیلم شدم.

وی در ادامه افزود: به تعداد تمامی افراد دنیا نقش برای بازی کردن یک بازیگر وجود دارد اما من حس غریبی برای ایفای این چنین نقش‌هایی دارم و افتخار می‌کنم که باز هم بتوانم این نقش‌ها را بازی کنم.

بازیگر فیلم آژانس شیشه‌ای خود را مدیون شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس دانست و یادآور شد : حضور امروز ما مدیون این عزیزان است و ساخت این فیلم ها تنها می تواند بخش کوچکی از دلاوری های آنها را به نمایش درآورد.

پرستویی افزود: با ساخت یک فیلم نمی توان جهان را تغییر داد اما می توان دل های بسیاری را آرام کرد و حرف هایشان را به تصویر کشید.

'سامان سالور' کارگردان فیلم 'سیزده 59' نیز در این نشست، گفت: وظیفه یک فیلم ساز فقط ساخت فیلم خوب است و نباید به فکر اکران یا عدم اکران آن باشد، ساخت فیلم 'سیزده 59' هیچ ارتباطی با عدم اکران فیلم های قبلی من نداشته و تنها به دلیل دغدغه های شخصی خود این فیلم را ساخته‌ام

وی این فیلم را فاقد شعار زدگی دانست و عنوان کرد: این فیلم تنها به احساسات و روابط میان آدم هایی که به نوعی در جنگ حضور داشته اند می پردازد و سرنوشت این افراد را بعد از 20سال نشان می‌دهد.

سالور استفاده از بازیگران سرشناس در این فیلم را تجربه ای جدید دانست و اظهار داشت: فیلم نامه به گونه ای بود که نیاز به بازیگران حرفه ای داشت و من اطمینان دارم هیچ بازیگری جز 'پرویز پرستویی' نمی توانست نقش اول این فیلم را بازی کند.

کارگردان فیلم 'سیزده 59' را فیلمی اجتماعی دانست و بیان کرد: تمامی تلاش خود را انجام دادیم تا بتوانیم فیلمی بسازیم که تمامی استانداردهای یک ملودرام را رعایت کرده و به تماشگر خود نیز احترام بگذارد.

'جواد نوروز بیگی' تهیه کننده فیلم سیزده 59 همکاری سالور و پرستویی را نقطه اطمینان خود برای موفقیت این فیلم دانست و اظهار داشت: توانمندی های سامان سالور را دیده بودم و اطمینان داشتم حضور و کمک های پرستویی اثری قابل توجه را به مخاطب عرضه خواهد کرد.

این تهیه کننده سینما با انتقاد از عدم حمایت از ساخت این فیلم عنوان کرد: متاسفانه در طول ساخت این فیلم نه تنها حمایتی از ما صورت نگرفت بلکه بسیاری از موانع در زمان تولید برای ما ایجاد شد که تنها با توکل به خدا و فداکاری عوامل این مجموعه توانستیم این پروژه را به پایان برسانیم.

نوروز بیگی در ادامه با ابراز امیدواری از استقبال تماشاگران از اکران عمومی این فیلم یادآور شد: این فیلم در جشنواره فیلم فجر و اکران های خارجی خود مورد توجه بسیاری از تماشاگران و منتقدین قرار گرفت و من اطمینان دارم که اکران عمومی این فیلم نیز موفقیت آمیز خواهد بود.

'دریا آشوری' از بازیگران این فیلم، تجربه حاصل از کار در حوزه تئاتر را در ایفای این نقش موثر دانست و اظهار داشت: وقتی بازیگری نقشی را قبول می کند از تمامی تجربه های قبلی خوش استفاده می کند و خوشبختانه این کار نیز تجربه ای گرانبها برای من بود تا در آینده از آن استفاده کنم.

وی در ادامه افزود: ایفای دو نقش در این فیلم کاری بسیار سخت برای من بود اما خوشبختانه پرویز پرستویی و کارگردان این فیلم کمک بسیار زیادی در انجام این کار به من کردند.

آشوری در ادامه با بیان این مطلب که فیلم‌ها بر اساس واقعیات ساخته می شوند عنوان کرد: امیدوارم این فیلم هشداری به مسوولین برای رسیدگی بیشتر به جانبازان باشد.

'جواد طوسی' منتقد و نویسنده سینما فیلم سیزده 59 را نقطه عطفی برای کارگردان آن دانست و گفت: در فضای فرهنگی ایران کارگردان این فیلم توانسته به مخاطب شناسی درستی در جامعه برسد و از آن به خوبی استفاده کند.
وی در ادامه افزود : متاسفانه امروزه فرصتی برای جولان دهی ابزار خودجوش فرهنگی در جامعه وجود ندارد و هر روز تعداد سرمایه گذاران این حوزه در جامعه کم می شود و اگر این روند ادامه پیدا کند سینمای ایران آسیبی جدی خواهد دید.

طوسی با ابراز امیدواری از ساخت و تولید چنین فیلم هایی اظهار داشت: استمرار تولید و ساخت این فیلم ها می تواند جامعه را متوجه شرایط خاص تاریخی خود کرده و با بهره برداری از تجربیات گذشته آینده بهتری را برای آن رقم بزنیم.
فیلم 'سیزده 59' داستان یکی از فرماندهان دوران جنگ است است که پس از 20 سال اغماء به زندگی باز می گردد و فضای نوین شهری و سرنوشت دوستان خود در جامعه را می‌بیند.

کد خبر 139102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز