یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۴:۴۴
۰ نفر

کم‌کم به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم. در سالی که گذشت، تلویزیون و به خصوص سریال‌هایش، در پر کردن اوقات ما سهم زیادی داشتند.

از میان چندین و چند سریالی که امسال از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن رفت، طبق آمار و ارقام، تنها چند سریال توانستند نظر مثبت بیشتر خانواده‌ها را به خود جلب کنند؛ سریال‌هایی که خانواده‌ها آن‌ها را دوست داشتند و به خاطرشان هر طور بود، سعی می‌کردند شب‌ها پای تلویزیون بنشینند.

نرگس
بعد از وفا، «نرگس» دومین سریالی بود که توانست نظر مثبت بیشتر خانواده‌ها را به خود جلب کند. نرگس، اولین سریال ملودرام دنباله‌دار ایرانی بود و اتفاقا همین دنباله‌دار بودنش، خانواده‌ها را مجبور به دیدن کرد.

ماجراهای نرگس و دو شخصیت اصلی این سریال،‌یعنی بهروز و نسرین، خیلی زود میان مردم گل کرد؛ به شکلی که با گذشت مدتی از پخش این سریال، کمتر خانواده‌ای بود که شب‌ها به تماشای آن ننشیند و حتی کمتر محفلی را می‌توانستید پیدا کنید که بحث سریال نرگس در آن نباشد. نرگس، اواسط امسال به یک اتفاق تبدیل شد؛ اتفاقی که خیلی از خانواده‌ها را در زمان پخش و حتی پس از پخش، با حاشیه‌هایش سرگرم خود کرد. بدون شک این سریال و شخصیت‌هایش را باید محبوب‌ترین مجموعه امسال بین خانواده‌ها بدانیم.

وفا
«وفا»، اولین سریال سال 85 بود که توانست بین خانواده‌ها گل کند. این سریال ابتدا به قصد پخش در ایام محرم جلوی دوربین رفت، اما وقتی برای پخش در این ایام آماده نشد، مسوولان شبکه سوم تصمیم گرفتند آن را در روزهای نوروز روی آنتن بفرستند.

به این ترتیب، کار با وجود جو بدی که در مطبوعات علیه‌اش درست شده بود، روی آنتن رفت. با شروع پخش، این مجموعه، به خاطر موضوع جذاب و البته ساختار خوب، توانست نظر مثبت خانواده‌ها و منتقدان را به خود جلب کند.

نوروز85، کمتر کسی را می‌توانستید پیدا کنید که وسط دید و بازدیدهای عید، از  وفا و ماجراها و بازیگرانش صحبت نکند.پس از پایان کار هم، بازیگران کار، به خصوص پوریا پورسرخ بازیگر تازه وارد گروه، تا چند ماه روی جلد انواع و اقسام مجله‌ها دیده می‌شدند و همین شدت علاقه خانواده‌ها به سریال محمدحسین لطیفی را نشان می‌دهد.

باغ مظفر
باید گفت اگر مهران مدیری هر سال حتی جلوی دوربین قدم هم بزند، قدم زدنش به یکی از پرمخاطب‌ترین کارهای تلویزیون تبدیل می‌شود. پس به همین دلیل، باغ مظفر را هم باید جزء پرمخاطب‌ترین کارهای امسال بدانیم؛ کاری که بعد از پخش چند قسمت به خاطر جذابیت جادویی کارگردانش، توانست بیشتر خانواده‌ها را به خود جذب کند.

مهران مدیری و گروهش، امسال هم به روال سال‌های گذشته، با باغ مظفر میان سریال‌های محبوب جا گرفتند تا نشان دهند هنوز هم گروه مورد علاقه خانواده‌ها هستند.

صاحبدلان
هرچند امسال رمضان پرسرو صدایی نداشتیم، اما به هر حال مثل هر سال که در این روزها مجموعه‌ای میان خانواده‌ها محبوب می‌شود، صاحبدلان توانست دل مردم را  به دست بیاورد. سریال محمدحسین لطیفی، از اواسط رمضان گوی سبقت را از دیگر سریال‌های این ایام ربود و توانست بیشترین مخاطب را جذب کند.


 مضمون معنوی کار که با زیبایی خاص و در قالب داستانی جالب به تصویر کشیده شده بود، یکی از مهم‌ترین دلایل جذب خانواده‌ها به این سریال بود. محبوبیت صاحبدلان، باعث شد کارگردانش یعنی محمدحسین لطیفی برای دومین‌بار در سال85، بتواند مخاطبان را پای کارش بنشاند. اتفاقی که بی‌تردید برای یک کارگردان، اتفاق فرخنده‌ای است.

زیرتیغ
«زیرتیغ» محمدرضا هنرمند هم، این شب‌ها خیلی‌ها را پای تلویزیون می‌نشاند. محمدرضا هنرمند که پیش از این بیش از هرچیز به خنداندن مخاطب فکر می‌کرد، امسال با یک تغییر دید 180درجه‌ای، یک سریال اجتماعی تلخ را روی آنتن فرستاد؛ سریالی که اتفاقا اگر کار به آمار و ارقام بکشد، باید آن را بسیار پربیننده‌تر از کمدی‌های تلویزیونی هنرمند بدانیم.

ماجراهای زیرتیغ، این شب‌ها به یکی از بحث‌های مهم خانواده‌ها تبدیل شده و کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که دوشنبه شب‌ها، بی‌خیال این سریال شود. از قرار معلوم، سریال هنرمند را باید تا پایان امسال محبوب‌ترین کار بدانیم؛ سریالی که در روزهای پایانی سال، هر هفته اشک خانواده‌ها را در می‌آورد.

کد خبر 16994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز